reklama

„Celosportovní klima není sponzorsky přívětivé. Je úkolem sportu, začít věci řešit,“ říká T. Janča

Dopingový skandál ruských sportovců a obvinění z korupce mají na Mezinárodní atletickou federaci (IAAF) nemalé dopady. Výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas kvůli tomu s federací ukončil spolupráci o čtyři roky dříve. IAAF tak přijde o 8 milionů dolarů ročně. Atletika ale není jediná. S podobnými problémy se potýká i světový fotbal nebo vrcholový tenis. Podle kreativního marketingového ředitele sportovní agentury 2Score Tomáše Janči není situace pro sportovní sponzory zrovna přátelská.

Mohlo by vás zajímat

Podle britských médií už Adidas své rozhodnutí atletické federaci oznámil minulý týden prostřednictvím právníků. Že by rozhodnutí Adidasu ovlivnilo sponzoring ve sportu obecně, se ale Janča nedomnívá. „Může to mít jistý dopad na ostatní sponzory u atletiky. Uvědomí si, že ta situace je skutečně vážná, když už i generální partner se rozhodne k takovému kroku. Dopad na sportovní sponzory jako sektor to ale tímhle konkrétním rozhodnutím mít nebude,“ řekl.

O tom může například vypovídat i to, že Adidas nezrušil spolupráci s jinými sporty. A to ani s takovými, které provází mnohem delší korupční skandál. Táhlé skandály Mezinárodní fotbalové federace (FIFA) zatím k odstoupení Adidasu od sponzorských smluv zatím nevedly. „Je to třeba brát v kontextu. Adidas je aktivní ve více sportech. Ve fotbale alokuje nejvíce prostředků na sponzoring. Ta práva, která má koupená nejsou vůbec levná, naopak jsou čím dál tím dražší,“ řekl na rádiu Zet Janča. „Nevidíme dovnitř Adidasu, do jaké míry u IAAF čekali na nějakou záminku. Přišla záminka a nějak jednali. Ta záminka byla samozřejmě dost závažná na to aby si zasloužila takovou reakci,“ dodal. Za zmínku také stojí, že Adidas a fotbal jsou spolu spojeny už 45 let.

Podle Janči je však značka vnímána mnohem více a dříve negativně, když sponzoruje konkrétního sportovce, u kterého se například prokáže užívání dopingu. „Známe historická partnerství mezi Nike a Oscara Pistoriuse nebo Nike a Marion Jones, kteří byli obviněni z vraždy nebo chycení při dopingu. Tam je to spojení sponzora mnohem těsnější,“ řekl.

 

Celý rozhovor s Tomášem Jančou o sportovním sponzoringu si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

reklama

„Celosportovní klima není sponzorsky přívětivé. Je úkolem sportu, začít věci řešit,“ říká T. Janča Foto: Leonard Zhukovsky / Shutterstock.com

reklama

Další články