Raiffeisen Bank

reklama

Český trh s reklamou loni vzrostl o osm procent na 65 miliard korun

Reklamní trh v Česku loni vrostl o osm procent na téměř 65 miliard korun. Největší podíl zaznamenaly televize s příjmy 35,5 miliardy korun v ceníkových cenách.  Údaje ovšem neobsahují výdaje na internetovou reklamu. Informace vycházejí z monitoringu reklamy AIS firmy Nielsen Admosphere.

Mohlo by vás zajímat

Výdaje na televizní reklamu se loni zvýšily o 14 procent a počet odvysílaných reklamních spotů vzrostl o 40 procent na téměř čtyři miliony. O více než 300 milionů (pět procent) na šest miliard vzrostla i ceníková hodnota využitého reklamního prostoru v rozhlase. Inzerce v tisku stagnovala na úrovni 17,9 miliardy korun.

„Na celkový výsledek má pozitivní vliv i stagnace tisku, kterému se tak prozatím daří čelit tlaku nových médií, a to i přes mírný 1,5procentní pokles ceníkové hodnoty využitého reklamního prostoru v doposud klíčovém segmentu deníků,“ uvedl obchodní ředitel Nielsen Admosphere Tomáš Hynčica.

Kompletní data za internet nejsou prozatím k dispozici. Finální výstupy budou oznámeny pravděpodobně během prvního kvartálu tohoto roku. I u tohoto mediatypu však lze podle zástupců společnosti Nielsen Admosphere očekávat potvrzení pozitivního trendu posledních let.

 

 

Zdroj: ČTK

reklama

Český trh s reklamou loni vzrostl o osm procent na 65 miliard korun Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články