oblačno Praha · 10°
29. 04. · Robert Změnit

reklama

„Chceme, aby Praha byla pyšná na to, co si z ní člověk přiveze,“ říká majitelka Pragtique

Vzdor proti kýčovitým pražským suvenýrům. Tak vznikl nápad Lenky Hluché a její sestry založit vlastní obchod Pragtique. Matrjošky ani trička s nápisem „I love Prague“ zde nehledejte, najdete tu ale ručně vyráběné předměty s motivy českých umělců. Pragtique se tak stal cílem nejen zahraničních turistů, ale i Čechů a Pražanů.

Další díly pořadu

„Chtěly jsme, aby Praha mohla být pyšná na to, co si z ní člověk přiveze domů a na co se může dnes a denně koukat,“ popisuje začátky nápadu na Pragtique jeho majitelka Lenka Hluchá. Firma je na trhu už rok a za tu dobu je její součástí i kamenný obchod v centru Prahy. „Já jsem nikdy neprodávala, pro mě byl ten kamenný obchod ze začátku trošičku stres a vůbec postavit se za ten pult, pro mě bylo náročné. Já jsem si to ale začala užívat, protože je neuvěřitelné, když cítíte tu zpětnou vazbu od lidí, kteří přijdou, a začnete si s nimi povídat,“ dodala.

Ačkoliv se Pragtique snaží odlišit od běžných obchodů se suvenýry v Kaprově a Karlově ulici, nechce se řadit mezi designové obchody s prémiovým zbožím. „Nechtěly jsme si hrát na to, že jsme designová značka, chtěly jsme to udržet stále na poli suvenýrů,“ uvedla Hluchá. V obchodě tedy najdete pohlednice, plátěné tašky, hrnečky nebo magnety. Ideou ale bylo, držet všechny produkty v lokální produkci a s originálními motivy českých umělců.

I proto chodí je Pragtique cílem nejen turistů, ale i Čechů, kteří chtějí nakoupit pro sebe nebo své zahraniční známé. Marketing proto musí směrovat do dvou proudů. „Cizinec chce mít nápis Prague, Čech by tam chtěl mít Praha. Snažíme se tedy probruslovat tím, že na některé designy dáme to, na některé zase to,“ uvedla Hluchá s tím, že i turisté z různých koutů světa mají jiné preference. Často je proto těžké najít ideální cestu.

Sestry s náklady na produkci a výrobu suvenýrů počítaly. Překvapila je však výše nákladů za vybavení obchodu a pronájem prostorů. „Zafinancovala to moje sestra, která funguje na poli filmové produkce, a v tom jsme měly a máme obrovskou výhodu. Díky ní mohl Praguetic vzniknout,“ uvedla Lenka Hluchá na rádiu Zet.

 

 

Pořad Podnikání od A do ZET připravuje a moderuje investorka a mentorka Margareta Křížová.

Premiérový díl pravidelného pořadu Podnikání od A do ZET si můžete naladit na rádiu Zet každé druhé úterý krátce po 9:45 na těchto frekvencích. Nejnovější rozhovor s Lenkou Hluchou si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

„Chceme, aby Praha byla pyšná na to, co si z ní člověk přiveze,“ říká majitelka Pragtique Foto: pragtique.cz

reklama

Další články

  1. Patnáct nadějných startupů pro rok 2017

    Byznys ·

    Nový rok 2017 je tady a s ním je potřebné předpovědět, jaké startupy vezmou technologickou oblast útokem. Internetový magazín Business Insider oslovil experty na rizik…

  2. Ohlédnutí za světovými událostmi roku 2016

    Společnost ·

    První pracovní den roku 2017 je už skoro za námi, na malou chvilku ale ještě zavítáme do roku předešlého. Pamatujete ještě, co ve světě přinesl rok 2016? Měsíc po měsí…