jasno Praha · 26°
28. 05. · Vilém Změnit

reklama

„Co ve firmě neměřím, to nemohu řídit,“ říká Tomáš Poucha

Ve firmách se neměří pouze ziskovost nebo úspěch kampaně, ale i hybná síla celé společnosti - tedy interní komunikace. Díky ní zaměstnanci vědí, co a jak mají dělat a sdílejí společnou vizi. O tom, jak správně měřit interní komunikaci a co to může přinést, hovořil v pořadu Show me the money ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha.

Další díly pořadu

Co ve firmě nezměříte, to nemůžete řídit, říká Tomáš Poucha. Stejně je to i s interní komunikací. Základem každého měření je přitom stanovení toho, čeho chci dosáhnou, co chci zjistit. „Pokud chci odpovědět na nějaké zadání nebo chci nějaký argument, tak musím jasně přinést, jaký význam to má. Po tom významu bych se měl ptát hned od začátku,“ uvedl obecné pravidlo Poucha. Chcete tedy změnit chování, dostat nějakou konkrétní informaci, zefektivnit, zlevnit, zdražit? Ať už si zvolíte jakýkoliv cíl nějaké aktivity, měříte pak její přínos. „Jedině potom dává měření smysl,“ dodal ředitel Marketingového institutu.

Vezměme si například společenskou odpovědnost firem, neboli CSR. I tam je podle Pouchy třeba měřit například to, jestli jsou si zaměstnanci vědomi toho, kam se firma posouvá, nebo jak je uvědomělá. „Viděl jsem hezkou kampaň jednoho mobilního operátora, který se rozhodl, že se bude chovat ekologicky. Udělal kampaň, v rámci které nutil zaměstnance, aby šetřili vodou, zbytečně netiskli a nesvítili. Potom mohli vyběhnout se zápisníky a měřit, jak to dopadlo. Jenže oni změřili, kolik se ušetřilo peněz, kolik se méně prosvítilo, kolikrát se více zmáčkl menší knoflík na záchodě, než ten větší a co z toho konkrétně bylo. To je pro mě podstata měření,“ řekl Poucha a dodal, že přesně to je třeba aplikovat na jakoukoliv aktivitu, kterou v interní komunikaci chci změřit.

I celý prospěch z tohoto měření závisí podle Pouchy na správném nastavení zadání. „Milá interní komunikace, udělej mi pro moji firmu to, že se mi sníží úrazovost, že budu mít chytřejší zaměstnance, že se mi zkrátí porady. To jsou věci, které je třeba zadat a začít měřit, případně mohu měřit, kolik firma na tom vydělá, ušetří,“ řekl na rádiu Zet.

 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Co ve firmě neměřím, to nemohu řídit,“ říká Tomáš Poucha Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

  1. Odpůrci brexitu podle průzkumů posilují

    Byznys ·

    Podle dvou pondělních průzkumu veřejného mínění vzrostl po čtvrteční vraždě britské poslankyně Jo Coxové počet příznivců, kteří jsou pro setrvání v Evropské unii (EU).…