Sněhové přeháňky Praha · 2°
21. 01. · Běla Změnit

reklama

Dostavění silnic a dálnic má podle Ťoka urychlit nařízení prací v noci

Ministerstvo dopravy chce problém nedostavěných silnic a dálnic řešit nařízením prací v noci a sedmi dní v týdnu. Dalším řešením mají být podle ministra dopravy Dana Ťoka takzvané PPP projekty, které přinesou privátní kapitál do výstavby dopravní infrastruktury. 

Mohlo by vás zajímat

Vhodné komunikace pro financování ze soukromých peněz jsou podle Ťoka rychlostní silnice R4 z Prahy do Příbrami a Strakonic a rovněž R7 z Prahy na Chomutov. Jde o komunikace, které nejsou v evropské prioritní síti (TEN - T) a je možné na jejich stavbu použít pouze národní zdroje, nikoliv evropské dotace.

To byl problém v případě úseku D3, který dříve úřad chtěl formou PPP projektů stavět. Evropské spolufinancování totiž vyvolávalo kritiku, proč podobný projekt svěřovat soukromé společnosti, když si na kofinancování může stát například půjčit. Úroky z půjčky pak vyjdou laciněji, dodal ministr. Podobně selhal projekt na využití privátního kapitálu pro stavbu ostravské D47.

Intenzivní stavební činnost na silnicích by ale podle ministra neměla řidiče zatěžovat. „Zejména opravy frekventovaných silnic musíme dělat v čase, kdy je na té silnici nejmenší zatížení. Rád bych, aby se většina oprav dělala v noci nebo o víkendech, kdy řidiči nejezdí. To sice stavby prodraží, výhodou ale budou podstatně spokojenější motoristé a rovněž i větší bezpečnost na silnicích. Práci přes noc dnes už umožňují například neoslňující světla. Zkušenost z ciziny rovněž ukazuje, že něco podobného možné je, dodal ministr.

 

Zdroj: ČTK

Dostavění silnic a dálnic má podle Ťoka urychlit nařízení prací v noci Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Americké akcie ztratily všechny letošní zisky

    Byznys ·

    Americké akciové trhy se v úterý potýkaly s citelným poklesem. Indexy Dow Jones i S&P 500 klesly o téměř dvě procenta a odevzdaly tak veškeré zisky, kterých se jim…