Možnost deště Praha · 6°
20. 11. · Nikola Změnit

reklama

„Marketing by měl být středobodem firmy,“ říká Tomáš Poucha

Říká se, že polovina výdajů vložených do marketingu jsou vyhozené peníze. Ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha ale říká, že tomu tak nemusí být, pokud zvolíte ten správný přístup. Z marketingu by se podle něj měla odvíjet veškerá strategie firmy a určovat směr ostatním oddělením. Jedině poté, může marketing generovat několikanásobnou návratnost.

Další díly pořadu

Některé české firmy by do marketingu snad raději ani neinvestovaly. Co je ale pro ně marketing? Podle Tomáše Pouchy většina společností bere marketing pouze jako komunikaci. „Je to ale i analýza zákaznických a transakčních dat, na základě kterých mohu lépe určovat cenu, nastavovat distribuci…,“řekl na rádiu Zet. De facto je to vše, co se týká zákazníka.

Problémem je podle Pouchy také to, že až moc se firmy v marketingu soustředí na to, jak danou informaci zákazníkovi sdělí. Otázka „jak?“ by přitom měla stát až na konci celého procesu. „Pokud se chci dostat na nějaký výsledek, musím to dostatečně podpořit. A nejen tím, že to nasypu do televize a rádia, ale tím, že tomu dám veškeré zázemí, že si ty věci zjistím, že to vše spočítám a připravím, abych věděl komu, co, kdy, kde a za kolik mám prodávat. Když už v tomhle mám jasno, což je marketing, tak začnu řešit, jak to řeknu,“ řekl.

S tím souvisí také to, že by měl marketing stát v samotném centru firmy. Podle ředitele Marketingového institutu by z něj měly vycházet veškeré strategické, obchodní a další směry, aby firma věděla co, jak a komu prodávat.

 

Kolik tedy do marketingu vůbec investovat?

Neznamená to však, že by snad do marketingu mělo jít nejvíce firemních peněz. I nejznámější značky na světě nejsou v podílech výdajů, které na marketing vynaloží, jednotní. „Twitter investuje 44 procent svých příjmů zpátky do marketingu. Microsoft 18 procent, Apple na druhou stranu jen 7 procent. Každý k tomu přistupuje jinak a každý má jiné byznysové úkoly,“ vysvětluje Poucha.

Aby se ale firma dostala na cíl, který top management stanovil, je nutné, do toho určitou investici vložit. Jak velkou, to záleží právě na onom cíli. „Pokud vím, že chci výrazně růst, musí to být více. Pokud vím, že jsem na trhu, kde je to zbytečné, není nutné to dělat. Na druhou stranu je tu nutná kontinuita, je nutné pokračovat,“ uvedl Poucha a dodal, že do marketingu by se tedy mělo investovat tolik, kolik si zaslouží.

 

 

 V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Marketing by měl být středobodem firmy,“ říká Tomáš Poucha Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

  1. Co nevynechat na karlovarském filmovém festivalu

    ·

    V pátek vstoupil karlovarský filmový festival do svého druhého půlstoletí. Po červeném koberci se už prošly první hvězdy. Pro běžné návštěvníky ale festival na plno za…

  2. Putin naváže dialog s NATO

    Společnost ·

    Rusko se pokusí navázat se Severoatlantickou aliancí po jejím varšavském summitu dialog. Po setkání s finským prezidentem Saulim Niinistöm to v pátek uvedl ruský prezi…

  3. Do čela ČNB dnes usedl Jiří Rusnok

    Byznys ·

    Funkce guvernéra České národní banky se dnes ujal Jiří Rusnok (55). Nahradil Miroslava Singera, kterému skončil druhý šestiletý mandát a nemohl být znovu jmenován. Nov…