Zataženo Praha · 1°
22. 01. · Slavomír Změnit

reklama

Marketing v korporátní i neziskové sféře může být inspirativní pro obě oblasti

Pro neziskový sektor je přínosné, když do něj vstupují lidé, kteří mají zkušenosti z korporátní nebo komerční sféry. Na rádiu Zet to říká vedoucí komunikace a marketingu Konta Bariéry Julie Růžičková. Podle ní není dobře, když v jakékoli společnosti funguje homogenní skupina. Konto Bariéry zaznamenalo úspěch se svojí kampaní Pomáhej s humorem. Projekt závisel na prodeji červených klaunských nosů, jichž se prodalo přes 70 tisíc kusů za více než 3,5 milionu korun.

Mohlo by vás zajímat

Když porovnáme zisk zhruba 3,5 milionů korun s kampaněmi korporátních značek, jde o číslo, které by mohlo majitele podobné společnosti nějakým způsobem ohromit nebo je výrazné jen ve světě neziskových organizací?

Myslím si, že je to číslo úctyhodné a může určitě ohromit i lidi z korporátní sféry nebo lidi od komerčních firem. Samozřejmě závisí na tom, s jakými firmami se porovnáváme. Pořád je tu ale jednoduchá optika. Podívám se na vstupní investice a zaměřím se na celkový počet prodaných předmětů. V našem případě jde o nosy a na to, jaký se mi vygeneroval zisk.

Vy jste přes šestnáct let působila v korporátní sféře v marketingu. Máte tedy tu zkušenost, že většina firem nemá příliš velkou ochotu do marketingu dávat peníze a byla by nejraději, kdyby se dělal zadarmo? Pro neziskovky by to měla být běžná praxe. Je nějaký nástroj, který byste té korporátní sféře mohli doporučit?

Korporátní sféře bych doporučila zjednodušení celé té činnosti. Nemůžu doporučovat konkrétní nástroj, protože z mé zkušenosti je korporátní sféra vepředu. Dokáže totiž lépe pracovat s těmi softwarovými nástroji nebo programy. Především jde o CRM (řízení vztahu se zákazníky - pozn. redakce) a další aplikace, kterým neuvěřitelným způsobem pomáhají v činnosti marketingu. Jde o strašně drahé věci. To, co jednoznačně obdivuji na tom neziskovém prostředí, je právě to, že vy si nemůžete dovolit hýřit ničím. Nemůžete plýtvat penězi, lidskými zdroji ani časem. Musíte být efektivní a výkonní. To, co bych doporučila je selský rozum a dělat věci daleko jednodušeji.

Když bychom vzali v potaz takovou hypotetickou myšlenku – výměnné pobyty mezi korporátní a neziskovou sférou v marketingových směrech. Pro koho by to bylo přínosnější?

Definitivně oboustranně. Myslím si, že je úžasné, když do toho neziskového sektoru vstupují lidé, kteří mají tu zkušenost z korporátní nebo jinak komerční sféry. Není totiž dobře, když je kdekoli homogenní skupina. Je krásné, že v tom neziskovém sektoru jsou lidé, kteří to dělají srdcem a jsou v tom opravdoví, ale musíte vědět, proč to děláte, abyste mohl doručovat výsledky.

Co myslíte, že je v neziskové sféře v marketingových odděleních důležitější? Aby měl člověk správný marketingový náboj, nebo aby byl oddaný té věci?

Kdybych si já měla vybrat někoho do marketingu, tak dám přednost spíš tomu profesionálovi, než tomu srdci. Bavíme se ale o roli toho markeťáka. Mám i zkušenost s lidmi, o kterých bych řekla, že se velmi hodí do neziskového sektoru všemi možnými atributy a znaky. Seděli ale na špatné židli a jsou za něco zodpovědní. Vidíte ale, že to neumí a nemají pro to správný cit.

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s vedoucí komunikace a marketingu Konta Bariéry Julií Růžičkovou. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Marketing v korporátní i neziskové sféře může být inspirativní pro obě oblasti Foto: Facebook Konto Bariéry

reklama

Další články