polojasno Praha · 18°
24. 05. · Jana Změnit

reklama

Marketing Zet: Český zákazník si zvykl na slevy v takové míře, že je vyžaduje automaticky

Před pěti lety bylo pro českého zákazníka zajímavé to, co bylo levné. Nyní se situace trochu změnila a Češi si již uvědomují, že nejlevnější věci nemusí přinášet kýžený efekt. V pořadu Marketing Zet o tom hovořil managing director firmy Engage Hill Filip Brodan. Češi si podle jeho slov na slevy zvykli a v podstatě je vyžadují. Podle Brodana je navzdory tomu možné konkurovat i jinými a efektivnějšími způsoby. 

Další díly pořadu

Tuzemský spotřebitel je podle Brodana náročným zákazníkem, nechce platit více, než musí. „Od řady klientů slyším, že zákazníci chtějí levné věci. Osobně si ale nemyslím, že je to o levné ceně produktu. Z toho co měříme, tak vyplývá, že levné bylo pro zákazníky zajímavé tak před pěti lety. Dnes si už myslím, že lidé chápou, že nejlevnější zboží nemusí přinášet efekt,“ řekl Brodan na rádiu Zet.

Na co si Češi ovšem zvykli, jsou slevy. Český zákazník je podle slov Brodana doslova „slevově citlivý“. Pokud mu pak firma zvýhodněnou cenu nenabídne, tak si připadá dotčený.

„Já si myslím, že se dá konkurovat jinými věcmi než jen slevou. Pokud se budeme bavit o tom, že někdo musí své produkty prodávat ve slevě a v akcích, tak je to jen důsledek toho, že nemá jiné konkurenční odlišení, za které by byli ochotni zákazníci zaplatit,“ myslí si Brodan.

Jako názorný příklad uvádí jednu farmaceutickou společnost, která se chtěla odlišit od konkurence a nabídnout svým zákazníkům něco, co přinese ocenění ve větší míře. To se podařilo a firma se zbavila stereotypních hesel a vymanila se z konkurenčního kolotoče. „Jedna ze zajímavých věcí, která byla naměřena k tomuto produktu, byla, že produkt měl vysoké asociace na pojmy, které souvisí se spolehlivostí, s přírodními látkami a s látkami které jsou bez chemikálií. Shodou okolností tyto hodnoty před nějakými pěti lety začínaly na trhu nabývat na důležitosti a na trendu,“ informoval Brodan.

Firma se tak oprostila od otřepaných frází, jakými byly kupříkladu silný, rychlý nebo okamžitý účinek. Zákazník na nová hesla slyšel. Z toho vyplývá, že i slevu lze nahradit kvalitnějším a ziskově výhodnějším nástrojem. 

 

 

Článek obsahuje pouze část z rozhovoru s managing directorem firmy Engage Hill Filipem Brodanem. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Marketing Zet: Český zákazník si zvykl na slevy v takové míře, že je vyžaduje automaticky Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články