Jasno Praha · 20°
17. 10. · Hedvika Změnit

reklama

Marketing Zet: „Noviny se osvědčují v komunikaci se zákazníky,“ říká Fránek z Costa Coffee

Firemní noviny představují efektivní marketingový nástroj, díky němuž lze navázat úspěšnou komunikaci se zákazníky. Na základě vlastních zkušeností to řekl v pořadu Marketing Zet Business Unit Director společnosti Costa Coffee a Costa Express Aleš Fránek. Efektivitu rovněž přináší věrnostní programy nebo workshopy zasvěcující zákazníky do výroby vlastních produktů. V případě Costa Coffee jde o celkovou cestu kávy nebo takzvaný Latte Art neboli kreslení obrázků do mléka. 

Další díly pořadu

„Noviny Costa Coffee Times máme tuším od roku 2012. Na začátku to byl takový zajímavý počin. Nikdo nevěděl, co nastane a co můžeme očekávat. V průběhu let si myslím, že se tento nástroj velmi osvědčil. Zaprvé je to nějaký komunikační kanál s našimi zákazníky. Za druhé ho můžeme využívat k propagaci nových marketingových výrobků,“ řekl na rádiu Zet Fránek.

Další úspěšný marketingový nástroj představují věrnostní programy. Využívá je valné množství známých značek. Základem podle Fránka je, aby byl věrnostní program co nejjednodušší. Pro zákazníky tak musí být pochopitelný, srozumitelný a transparentní.

„V našem případě je to velmi jednoduché. Z každého nákupu vlastně zákazník dostane deset procent bez DPH na svůj věrnostní účet. Nasbírá-li určitý kredit, může následně čerpat a vlastně tyto Coffee body využít k nákupu,“ uvedl Fránek.

Firmy mohou zaujmout svoji klientelu i uspořádáním eventů nebo workshopů. Costa Coffe například pořádá volně přístupné a neplacené semináře. Do povědomí lidí tak chtějí dostat pěstování, přípravu a nakládání s kávou.

„Pak jsme usoudili nebo respektive jsme měli pocit, že jsme proškolili velikou skupinu lidí. Hodně jsme měli dotazy a komentáře od lidí ať na Facebooku nebo skrze nějaké další komunikační kanály, že by si rádi zkusili kávu připravit a nejenom poslouchat teorii. Pak si mohli stoupnout za kávovar, nastavit mlýnek, nastavit si pěnu a podobně. Vlastně jsme udělali takové dva typy seminářů. Jeden je Cesta kávy. To znamená káva od pěstování až po šálek v kavárně Druhý je zaměřen právě na Latte Art, kde se lidé učí kreslit obrázky do mléka,“ sdělil Fránek. 

 

Článek obsahuje pouze část z rozhovoru s Business Unit directorem společnost Costa Coffee a Costa Express Alešem Fránkem. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Marketing Zet: „Noviny se osvědčují v komunikaci se zákazníky,“ říká Fránek z Costa Coffee Foto: monticello / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. TOP 10 nejdražších měst světa

    Společnost ·

    Světový vydavatel analýz The Economist Intelligence Unit sestavil žebříček nejdražších měst světa. Na jeho špici figurují dvě asijská města. Na rozdíl od těch evropský…

  2. Lufthansa dosáhla v pololetí rekordního zisku

    Byznys ·

    Německá letecká firma Lufthansa zaznamenala v prvním pololetí rekordních výsledků. Očištěný provozní zisk se téměř zdvojnásobil na 1,04 miliardy eur (27,2 miliardy kor…