oblačno Praha · 15°
23. 03. · Ivona Změnit

reklama

Marketing Zet: Rekapitulace roku 2016 a marketingové trendy pro letošní rok

Co se odehrálo v marketingu v roce 2016? K jakým došlo přešlapům a co se naopak podařilo? Na to v pořadu Marketing Zet odpovídal redaktor časopisu Marketing&Media Vladan Vaněk. Ten se také zaměřil na trendy, které můžeme očekávat v následujícím roce.

Další díly pořadu

Nejdůležitější událost roku 2016

Česká scéna zažila podle Vaňka několik významných rebrandingů. Zejména velké firmy měnily svou korporátní identitu. Jmenovitě jde například o GE Money Bank, která změnila název na Moneta Money Bank. Tato změna přitom vyšla majitele na 200 milionů korun. K dalšímu výraznému rebrandingu došlo ve firmě RWE. Ta se přejmenovala na firmu Innogy.

„Když bych měl zůstat u samotných agentur, tak samotný rok byl pro českou reklamu velmi úspěšný. Dařilo se českým agenturám v Cannes na tamních lvech bodovaly agentury Young & Rubicam a také v neposlední řadě McCann Erickson Praha. Myslím si, že jde o velmi výrazný úspěch pro českou reklamu,“ řekl Vaněk na rádiu Zet.

 

Reklamní investice v roce 2016

Firmy směřují stále větší obnos investic do online prostředí. To vše se děje na úkor tradičních médií. Vše se ale přizpůsobuje zájmům samotných uživatelů, diváků či recipientů.

 

Marketingový přešlap uplynulého roku

„Zůstaneme v českých luzích a hajích. Týká se to sítě KFC, která spadá pod Amrest. KFC v Praze spouštělo novou službu pro rozvoz jídel a rozvoz meníček z jeho fast foodu. Novou službu promovalo jako službu zadarmo, nicméně se ukázalo, že služba byla zpoplatněná. KFC na to ovšem nereagovalo a pořád komunikovalo stejně,“ informoval Vaněk.

Fanoušci si to ale nenechali líbit a svoje nepochopení vyjádřili na Facebooku. Podle Vaňka jde přesně o příklad, jak by společnost neměla komunikovat se svými zákazníky. „Pokud budete promovat něco, co nesplníte, tak vám to dají pořádně sežrat,“ uvedl Vaněk.

 

Marketingová senzace uplynulého roku

Zdařilá reklama se naopak povedla newyorské agentuře Droga5. Z její dílny vzešla před olympijskými hrami v Rio de Janeiru kampaň s Michaelem Phelpsem pro značku Under Armour. Tato kampaň získala zlato v Cannes v kategorii film. „Myslím si, že když se podíváme na tuto kampaň konkrétně, tak zjistíme, že vlastně dnes reklama už není o bannerech, o jednorázové komunikaci nebo ATL. Divákům a čtenářům nabízí něco, co by se dalo přirovnat k filmu,“ sdělil Vaněk.

 

Trendy pro rok 2017

V roce 2016 firmy využívaly popularity Youtuberů, rok 2017 bude ale podle Vaňka jiný. Letos očekává, že se bude vytrácet lidský faktor, který pomalu nahradí argumentovaná nebo virtuální realita. „Převážně mladá generace se často ponořuje do chytrých zařízení, do smartphonů, do tabletů. Prostor, který jim bude nabízený, je už vlastně čistá simulace reálného světa. Myslím si, že příští rok bude patřit virtuální realitě, argumentované realitě a podobným vychytávkám,“ řekl Vaněk. 

 

 

Článek obsahuje pouze část z rozhovoru s redaktorem časopisu Marketing&Media Vladanem Vaňkem. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Marketing Zet: Rekapitulace roku 2016 a marketingové trendy pro letošní rok Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Patnáct nadějných startupů pro rok 2017

    Byznys ·

    Nový rok 2017 je tady a s ním je potřebné předpovědět, jaké startupy vezmou technologickou oblast útokem. Internetový magazín Business Insider oslovil experty na rizik…

  2. Ohlédnutí za světovými událostmi roku 2016

    Společnost ·

    První pracovní den roku 2017 je už skoro za námi, na malou chvilku ale ještě zavítáme do roku předešlého. Pamatujete ještě, co ve světě přinesl rok 2016? Měsíc po měsí…