Jasno Praha · 10°
22. 11. · Cecílie Změnit

reklama

Messenger za pět let zvýšil objem zásilek o 43 procent

Objem zásilek přepravovaných největší tuzemskou kurýrní službou Messenger se v posledních pěti letech zvýšil o 43 procent, což představuje vyšší statisíce doručených kusů za rok. Nejvýznamnější změnou trhu je ústup malých zásilek, což znamená méně kol a skútrů a naopak více automobilů. Společnost to uvedla v tiskové zprávě.

Mohlo by vás zajímat

„Doba, kdy kurýrní služby převážely výhradně obálky s dokumenty, jsou již pryč. V městské dopravě se kurýrní služby přizpůsobily a začaly převážet také větší zásilky a více se tak uplatňují nákladní kola a automobily,“ uvedla marketingová ředitelka Kateřina Ovesná.

Přeprava prostřednictvím kol se sice v roce 2015 u Messengera podílí 68 procenty, ovšem v roce 2011 byly koly realizovány tři čtvrtiny zásilek. Největší nápor zásilek přichází v květnu a následně v listopadu a prosinci. Poslední dva měsíce v roce Messenger realizuje čtvrtinu ze všech ročních objednávek.

„Změna přepravních priorit napříště bude znamenat nutnou změnu ve složení flotil kurýrních společností. Roste potřeba počtu aut, což ovšem významně prodlužuje dobu doručení z důvodu husté městské dopravy. Možnou budoucností jsou cargo kola, která v Praze testujeme a která uvezou až stokilogramové náklady,“ dodala Ovesná.

Dříve bylo objednání kurýrů spojeno s telefonickými objednávkami a dispečinky výhradně řízenými telefonickými operátory. V posledních letech ovšem dominanci převzalo on-line objednání, které se v roce 2015 podílí na objednávkách zásilek u Messengeru 57 procenty. Telefony se podílejí na objednávkách 32 procenty, zbylých 20 procent tvoří pravidelné objednávky, tedy opakované a dopředu objednané závozy.

Zásadní změna ve vývoji kurýrních služeb nastala u platebních metod, kdy oproti roku 2011 takřka vymizela platba hotovostí. Hotovostí bylo v roce 2011 placeno 11 procent zásilek, v letošním roce pak již jen čtyři procenta. V drtivé většině, tedy v 96 procentech, platí zákazníci bezhotovostně.

Kurýrní služba Messenger se nezaměřuje pouze na Prahu, ale nabízí také služby městské přepravy v dalších 12 českých městech. Nabízí také meziměstskou přepravu, a to i na Slovensko díky pobočce v Bratislavě. Flotilu Messengeru obsluhuje na více než 200 kurýrů a například jenom po Praze najezdí kurýři devět milionů kilometrů.

 

 

Zdroj: ČTK

Messenger za pět let zvýšil objem zásilek o 43 procent Foto: Profimedia.cz

reklama

Další články