jasno Praha · 26°
28. 05. · Vilém Změnit

reklama

„Nová generace chce mít jasný důkaz, kam peníze jdou,“ říká ředitelka Nadace Charty 77

V Nadaci Charty 77 je už více než 20 let a v současnosti je její ředitelkou. Božena Jirků věří, že nadační činnost skrývá mnoho inspirace v lidech, kteří dokázali překonat těžký životní úděl. O dárce, kteří jim mohou poskytnou pomoc, je ale třeba stále bojovat. „Nová generace je jiná, chce mít jasný důkaz. Nechce se jí posílat peníze na nějaké konto a oni si s tím pak naloží,“ řekla Jirků kouči, mentorovi a bývalému prezidentovi společnosti Microsoft pro Evropu Janu Mühlfeitovi v pořadu Myšlení první ligy.

Další díly pořadu

Co pro Vás práce v Nadaci Charty 77 znamená?

Je to krásná práce. Já jsem dnes samozřejmě úplně jiná ředitelka, než jsem byla v roce 1993. Jiná v sebejistotě a zkušenostech. Nedávno se mě zeptali v nějakém ženském časopise: „Paní Jirků a kdy se Vám dělala nejlépe ta charita? Když jste začínala nebo teď?“ Samozřejmě dnes. Mě nikdo neumluví, já umluvím každého. Já té věci věřím, pochopila jsem tu podstatu. Mám předsedu správní rady a tomu je 84 let, pana profesora Františka Janoucha. Po nás bude ta nadace jiná. To, co umím já nebo František Janouch, ti za námi umět nebudou. Zase budou umět něco jiného. Budou umět jazyky, budou jezdit více do Bruselu, budou shánět peníze jiným způsobem. Já jsem se naučila tento způsob a ta práce je prostě krásná. Pořád v ní nacházím něco nového.

Co práce s vozíčkáři v rovině inspirace může znamenat pro vás, ale i pro širší veřejnost?

Já myslím, že každý takový člověk v kolektivu ten kolektiv obrovsky pozvedne a inspiruje.

V poslední době probíhá akce s tričky Nadace Charty 77, měli jste i akci s červenými nosy. Jaké jsou plány do budoucna?  

My nejsme prodejci, to ještě pořád úplně neumíme. Samozřejmě na našich internetových stránkách se každý dočte, kde trička koupit. Prodávali jsme je například na Dnech Marianne, chceme s nimi jít do nějakého internetového formátu. Jednáme se Zootem. Celý podzim pojedeme i ty nosy... Prostě zkoušíme, ale proč to děláme? Jde o to, abychom Konto bariéry dostali mezi lidi, protože o dárce se musí prostě pořád bojovat. Snažíme se více dostat k těm mladým. Nová generace je jiná, chce mít jasný důkaz. Nechce se jí posílat peníze na nějaké konto a oni si s tím pak naloží. I když já přísahám, že Konto bariéry má režii 5 procent a nic z těch peněz nejde na platy.

A můj plán do budoucna je hledat nástupce. To není vůbec lehké, ale je to nutné. Já bych byla ráda, kdyby to Nadaci vydrželo, tak jak to je. 

 

Celý rozhovor Jana Mühlfeita s ředitelkou Nadace Charty 77 Boženou Jirků si můžete poslechnout v playeru výše.

Pravidelné rozhovory s hosty rozvojového kouče, mentora a také bývalého prezidenta společnosti Microsoft pro Evropu Jana Mühlfeita na téma osobního rozvoje uvádíme v pořadu Myšlení první ligy na rádiu ZET každé pondělí po 10:45. 

 

Zdroj: Zet

 

 

„Nová generace chce mít jasný důkaz, kam peníze jdou,“ říká ředitelka Nadace Charty 77 Foto: Božena JIRKŮ; Zdroj: ČTK/Dostál Dušan

reklama

Další články

  1. Evropská komise pozastavila České republice kvůli chybám dotace na projekty za 568 milionu

    Byznys ·

    Evropská komise pozastavila České republice čerpání dotací na projekty za 568 milionů korun. Uvedl to dnes server  

    Microsoft chce mít do dvou let operační systém Windows 10 na jedné miliardě zařízení

    Byznys ·

    Společnost Microsoft chce do dvou let převést na nový operační systém Windows 10 jednu miliardu zařízení. Nový operační systém firma začala nabízet na konci letošního …