Možnost deště Praha · 8°
21. 11. · Albert Změnit

reklama

Personalistika Zet: Meetupy je vhodné pořádat ve vlastní firmě, účastníci poznají pravou atmosféru

Takzvané meetupy sdružují lidi různých zájmů. Společnosti STRV konkrétně pomáhají při recruitingu lidí. Důležitým bodem těchto meetingů je ovšem i obohacení účastníků o zkušenosti zajímavých hostů. Autor nejčtenějšího HR blogu a HR manažer společnosti STRV Matěj Matolín říká, že nejefektivnější je meetupy pořádat ve vlastních kancelářích. Sebevíc hezčí pronajaté prostory nemají takový efekt, protože nevykreslí realisticky atmosféru firmy. 

Další díly pořadu

Předpokladem uspořádání kvalitního meetupu představuje nabídnutí kvalitního obsahu. Pokud chcete přilákat nejlepší uchazeče o práci, tak je musíte zaujmout něčím jedinečným. Příkladem může být uznávaný host přesahující i klidně hranice České republiky.

„V konceptu Silicon Valley Insights platíme cestu lidem z Ameriky, jenom pro to, aby tu mohli mít přednášku. Za nimi poté někdo přijde. I ten nejlepší vývojář nebo nejlepší kandidát si řekne, že ho to zajímá. Řekne si, že firma je do něj ochotná něco investovat, že vrací nějakou hodnotu komunitě, že to není pouze posílání e-mailů 'nastup k nám, nastup k nám'. Na to už nikdo moc neslyší,“ řekl Matolín.

Dalším důležitým bodem je oslovení správných lidí. Pokud daná společnost pozve desítky nebo stovky lidí, které nicméně neodpovídají relevantnímu publiku, tak s dostavením kýženého efektu nelze kalkulovat. Společnosti si rovněž musí uvědomit, že s účastníky meetupů je zapotřebí spolupracovat i po skončení události. Podle Matolína nejde o prvoplánové zrekrutování. Jde o navázání vztahů, poznání samotných lidí a jejich zájmů. K náboru může pak dojít až třeba za půl roku.

Opomenout nelze ani samotnou přípravu meetupů. Na každé téma je nezbytné se důkladně připravit. To souvisí právě s objevením kvalitního obsahu nebo hosta, jenž dokáže o daném tématu poutavě hovořit.

Klíčovým předpokladem pro uskutečnění úspěšného meetupu jsou také samotné prostory. „Pokud jsou u nás ve firmě, tak si mohou lépe představit skutečnost, že by u nás pracovali. Vidí konkrétní lidi, vidí atmosféru, nějakým způsobem to na ně dýchne. Kdybychom je pozvali do nějakého pronajatého meetingového sálu někde v hotelu, tak by byl ten efekt naprosto jiný,“ sdělil Matolín na rádiu Zet.

 

 

Pořad Personalistika Zet připravují a moderují konzultanti moderního HR Jiří Landovský a Štěpán Bartyzal. Pravidelný pořad rádia Zet o moderních trendech v HR je určený pro personalisty i pro firmy.

Celý pořad si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Personalistika Zet: Meetupy je vhodné pořádat ve vlastní firmě, účastníci poznají pravou atmosféru Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Osm nejobávanějších elitních jednotek světa

    Společnost ·

    Elitní a speciální jednotky jsou chloubou všech zemí. Účastní se misí, na které běžní vojáci nestačí. Pozorně sledují potenciální hrozbu, všímají si strategických cílů…

  2. Británie zabavila rekordní množství zbraní, mezi obviněnými figuruje i Čech

    Společnost ·

    Britské úřady zabavily na francouzské straně tunelu pod kanálem La Manche desítky funkčních střelných 

    Airbus představil novou, štíhlejší strukturu

    Byznys ·

    Evropský výrobce letecké techniky Airbus v pondělí představil novou, štíhlejší strukturu. Změna struktury je završením nedávné fúze mezi mateřskou společnosti a domina…