polojasno Praha · 29°
18. 08. · Helena Změnit

reklama

Pět věcí, na které by se maloobchodníci měli v létě zaměřit před rušnou předvánoční sezónou

Maloobchodníci by si měli být vědomi toho, že letní měsíce představují nejvhodnější dobu pro přípravy na rušnou předvánoční sezónu. Pro samotné spotřebitele je toto období dalekou budoucností. Na to nemohou brát ale obchodníci ohled. Marketingový portál MarketingLand přináší pět bodů, na něž je důležité se s ohledem na vánoční svátky připravit. 

Mohlo by vás zajímat

Marketing Land uvádí, že tři čtvrtiny maloobchodníků připouštějí, že předvánoční období vytváří přibližně 20 procent ročního obratu. Letní sezóna je s ohledem na tržby bídná. Nedostatek práce může ale sloužit právě k drahocenným přípravám, které mohou během předvánočního shonu ušetřit drahocenný čas. Maloobchodníci by se z tohoto pohledu měli zaměřit na pět zásadních otázek.

 

1. Máme připravené webové stránky?

Stránky na internetu musí spotřebitelům nabídnout nejlepší uživatelskou zkušenost. V odborné terminologii jde detailně o pojem user experience (UX). Webové stránky musí z tohoto pohledu splnit očekávání svých zákazníků. S vhodným načasováním lze webové stránky nastavit tak, aby jejich každá podstránka fungovala jako hodinky a nepředstavovala nepříjemnou mezeru, jež může potenciální klienty odradit od nákupu.

Česká republika je Češi se řadí mezi jeden z nejvíce nakupujících národů přes internet. Pokud se detailněji zaměříme na období před vánočními svátky, tak je důležité neopomenout provoz a počet návštěv. Ten je totiž v této době značný a stránka by měla být na něj rovněž patřičně připravena. Pokud by nebývalý provoz shodil internetové stránky, tak by nešlo rozhodně o dobrou referenci, jež by mohla napomoci ve zvýšení tržeb.

Vývoj mobilních technologií každoročně roste a převyšuje už uživatelskou základnu na desktopech. Maloobchodníci se tak musí zaměřit na optimalizaci svého webu. Může jít o specializovanou mobilní aplikaci pro operační systémy iOS nebo Android. Řešením může být ale i optimalizování webových stránek pro mobilní telefony bez ohledu na speciální aplikaci.

 

2. Jaké produkty budou hitem Vánoc?

Národní maloobchodní federace (NRF) pro Spojené státy americké uvedla, že útraty v rámci předvánoční sezóny v roce 2016 přesáhly čtyři procenta. Je důležité se zaměřit na to, jaké výrobky by se mohly objevit na seznamu trendy produktů. Každý rok má své hity a ani v letošním roce nelze očekávat, že by se tato situace změnila.

Jedním ze způsobů, jak získat přesnější odhad zásob, je zaměření se na data z předchozích období. To vám může dát podle MarketingLandu představu o tom, jaké produkty a produktové řady mohou přinést kýžený úspěch i pro letošní předvánoční sezónu.

V létě můžete rovněž otestovat poptávku po nových produktech. To zaměstnancům může dát drahocenný čas před zahájením vrcholného nákupního období.

 

3. Máte správné zaměstnance?

Letní okurková sezóna vám může poskytnout čas, v rámci něhož si můžete udělat názorný obrázek o kvalitách a profesionalitě vašeho personálu. Důležité je rovněž zohlednit s ohledem na personál i jeho kapacity. Pokud například váš helpdesk nebude stíhat dotazy naštvaných zákazníků, tak věřte, že se rázem může vše obrátit proti vám. Na zaplnění této mezery můžete poptat i externí pracovníky.

 

4. Zásoby jsou všechno

Pokud nebudete mít naskladněno, tak nebudete ani prodávat. Toto heslo platí především právě v době extrémních nákupních výkyvů, jež jsou tak typické pro předvánoční období. Maloobchodníci tak musí co nejrychleji zkontaktovat výrobní linky, vyjednat výhodné podmínky a zajistit plynulost dodávek.

Plánování a komunikace s dodavateli vám dodá jistotu při obchodních náporech. 

 

5. Jak uspokojíte spolehlivě potřeby zákazníků?

Nic není pro zákazníky více frustrující, než když jim přijde se zpožděním vánoční dar. Poškození značky si můžete přivodit velice snadno. Zajistíte si to právě zpožděnými dodávkami, kvůli kterým lidé nestihnou obdarovat své nejbližší.

Maloobchodníci tak musí vytvořit podle MarketingLandu určitý krizový plán, který s těmito nepříjemnostmi tak trochu počítá. Důležité může být pouhé upozornění zákazníků na to, že díky velkému návalu objednávek může dojít ke zpoždění dodání zásilky.

Dalším důležitým úkolem je zajištění toho, aby doručovací adresy byly správně vyplněny. Během nákupních horeček se občas stává, že zákazníci omylem uvedou neplatnou adresu. Maloobchodníkům se ovšem podle MarketingLandu nabízí technologie, jež je schopná ověřit pravost adresy. Díky tomu se zákazníkům nestane, že přijdou o možnost obdarovat o Vánocích své blízké.

 

 

Zdroj: MarketingLand, Zet

Pět věcí, na které by se maloobchodníci měli v létě zaměřit před rušnou předvánoční sezónou Foto: Kotsovolos Panagiotis / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. USA oficiálěí odstupují od klimatické dohody

    Společnost ·

    Americké ministerstvo zahraničí oficiálně oznámilo Organizaci spojených národů, že chce odstoupit od pařížské dohody o klimatu. Oznámení však neznamená formální zaháje…