skoro zataženo Praha · 14°
23. 09. · Berta Změnit

reklama

Poucha: Práce z domova je o důvěře, podle průzkumů je ale efektivnější než z kanceláře

Lidi na takzvané home office odpracují reálně 4 až 5 hodin. Zaměstnanci v kanceláři oproti tomu pracují v průměru tři až čtyři hodiny. Říká v pořadu Show me the money ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha. Podle jeho slov záleží hodně na důvěře a vyzrálosti managementu. Pokud vedoucí nevěří svým zaměstnancům a potřebují je hlídat, tak se podle Pouchy stejně nikam nehnou. 

Další díly pořadu

„Pokud management svým zaměstnancům nevěří a potřebuje je hlídat, tak se to stejně nikam nehne. Pravdou je, že software v současné době dokáže věci velice dobře ohlídat. Reálně tak můžete mít na dálku o zaměstnancích mnohem lepší představu, co dělají oproti těm, kteří se vám ztratí v kuchyňce,“ na rádiu Zet to řekl Poucha.

Forma práce z domova se stává čím dál důležitější pro mladé lidi. Podle Pouchy je to něco, čemu jsou schopni dát přednost před větším platem. Benefitem pro zaměstnavatele pak může být větší flexibilita zaměstnanců a více odpracovaných hodin. Tři čtvrti mladých lidí nepovažují za nutné svoji práci vykonávat z kanceláře, protože ji dokáži udělat stejně kvalitně i z domova. 

Homeoffice může rovněž učinit zaměstnance spokojenějšími. „Podle průzkumů se říká, že když jsme v práci hezky všichni u jednoho stolu nebo v jedné kanceláři, tak pracujeme v průměru tři až čtyři hodiny z pracovní doby. My jsme zrovna evropští velmistři v tom, kolik času trávíme v práci. To neznamená, že bychom pracovali o to déle. Lidi, kteří pracují z domova, tak oproti tomu reálně pracuji 4 – 5 hodiny denně,“ uvedl Poucha.

Práce z domova na druhou stranu přináší riziko určitého odosobnění. Interakce mezi zaměstnanci je totiž nutná. Jde o věc, s kterou se prostřednictvím technologií těžko bojuje.

„Je pravda, že řada zaměstnanců si raději ve volné chvíli vybílí sklep, protože na ně nikdo nevidí. Využijí si to jako nějakou další dovolenou, což samozřejmě nemůže být úskalí. S tím se musí pracovat. Ale velké úskalí je v tom, že spousta manažerů se bojí dát lidem příležitost a volnost, protože jim prostě nevěří,“ informoval Poucha. 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Poucha: Práce z domova je o důvěře, podle průzkumů je ale efektivnější než z kanceláře Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články