jasno Praha · 26°
28. 05. · Vilém Změnit

reklama

Poucha: „Správný nadřízený by se měl ptát zaměstnance, jaké informace k práci potřebuje“

Od řady managerů můžete slyšet otřepanou frázi, že zaměstnanci jsou to hlavní. Podle ředitele Marketingového institutu Tomáše Pouchy je však realita často jiná. Tím základním problémem podle něj ještě v řadě firem zůstává fakt, že management své pracovníky dostatečně neinformuje. Tím přitom společnosti uniká zisk. Jakým způsobem zaměstnance informovat a co konkrétně to může přinést, prozradil Poucha v pořadu Show me the money.

Další díly pořadu

„Ta samotná otázka, zda by se mělo zaměstnancům něco říkat, mě zaráží. Samozřejmě, že by mělo, ale moc se toho neříká, nepracuje se s tím a ve spoustě firem k tomu není politika,“ uvedl na rádiu Zet Poucha. Pravou otázkou ale podle něj zůstává, zda ke svému zaměstnanci přistupovat stejně jako k zákazníkovi. „Musíme jim vysvětlit stejné oblasti. Vysvětlovat jim to stejným jazykem, si myslím, že nutné není,“ dodal ředitel Marketingového institutu.

Ovšem metoda, jak se dobrat k tomu, jakým způsobem zaměstnanci informace říkat, je prakticky stejná, jako když chceme vymyslet marketingovou komunikaci pro naše zákazníky. Poucha na rádiu Zet radil vytvořit si jednoduchou tabulku. „Dáte si vedle sebe ,zajímáʻ, ,dostáváʼ a ,komunikujiʻ. Vedle toho si pak dáte jednotlivé cílové skupiny. Něco jiného zajímá management, něco jiného zajímá zákazníka, něco jiného zajímá zaměstnance. Také záleží na oblasti. Něco jiného zajímá obchodníka, něco jiného zas marketing,“ řekl s tím, že pokud je to ziskotvorná oblast, tak to zaměstnanec vědět musí. Vedení mu to ale musí říct takovou formou, kterou sám porozumí.

Je ale samozřejmě třeba rozlišovat, co které informace mohou způsobit. Není nutné připomínat, že jsou určité informace, firemní tajemství, které když utečou ven, tak firma může přijít o peníze. O ty ale firma může velmi snadno přijít, když bude její zaměstnanec na pobočce nebo v call centru neinformovaný a tudíž nebude schopen zákazníku poradit. „K čemu mi je, když mám skvěle nastavenou cenu, komunikaci, produkty, servis a právo, když pak přijde zákazník na pobočku, kde lidé nevědí o tom, co se děje,“ řekl Poucha s tím, že dobře informovaný zaměstnanec má o čtvrtinu vyšší produktivitu.

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

 

Poucha: „Správný nadřízený by se měl ptát zaměstnance, jaké informace k práci potřebuje“ Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články