skoro zataženo Praha · 14°
23. 09. · Berta Změnit

reklama

Poucha: Úspěšnou firmu netvoří jen fungující oddělení, ale i vzájemná kooperace mezi nimi

Cílem každého podnikatele je mít úspěšnou firmu. Pokud by existoval univerzální recept na úspěch, platilo by se za něj zlatem. V reálu je to však složitější. Podle marketingového ředitele Tomáše Pouchy k úspěšné firmě nestačí jen dobře fungující oddělení, ale i vzájemná spolupráce mezi nimi, kterou pohání kvalitní management. 

Další díly pořadu

Kdo může za úspěch firmy? Jednoznačná odpověď neexistuje. „I když určitě jsou určité oddělení, která umí svůj úspěch nebo podíl na něm dobře odprezentovat, tak bez těch dalších by to nešlo. Pravdou je, že řada oddělení svůj úspěch odprezentovat neumí, což je ohromná škoda a může to škodit i firmě jako takové, protože se s tím nepracuje správně,“ řekl na rádiu Zet Poucha.

Řadu z vás může napadnout, že úspěch do firmy přináší zejména obchodní oddělení, vždyť nosí do společnosti peníze. Nelze spoléhat jen na to. Podle Pouchy může každé oddělení firmy přinést přidanou hodnotu. „Přidaná hodnota obchodu ovšem nemusí být pouze v tom, že berou objednávky a nosí faktury...Mohou pracovat s marží, mohou se snažit maximalizovat zisk na těch jednotlivých obchodních případech, mohou více sbírat zpětné informace z trhu a vracet to do firmy případně do dalších oddělení a tím ukázat svoji přidanou hodnotu,“ řekl ředitel Marketingového institutu s tím, že obchod by vždy měl spolupracovat s marketingem. Společně docílí větších úspěchů. „Ideální věc je, pokud marketing takzvaně namaže obchodu, tedy pomáhá mu s tím, aby se obchodu lépe prodávalo. Může to znamenat, že si přivlastní i nějaké obchodní úspěchy, protože jdou ruku v ruce. Není to o boji,“ řekl.

Stejné je to s dalšími odděleními, jako ICT nebo HR. „Nábor jako takový se dá dělat efektivněji. Řadou nástrojů můžeme náboru zamezit, respektive můžeme snížit fluktuaci, můžeme snížit nemocnost, můžeme zvýšit angažovanost zaměstnanců,“ uváděl příklady Poucha.

Tou nejdůležitější věcí k tomu, aby vše dobře fungovalo, je vzájemná spolupráce mezi těmito odděleními, aby se znali. „Nemyslím si, že má smysl, abychom ve finančním oddělení vysvětlovali do detailu, co dělá obchodní oddělení. Každopádně přidaná hodnota, jejich požadavky, jejich potřeby, kam směřují a jak s tím pracují, to je něco, co je naprosto nezbytné pro to, aby to v té organizaci dobře fungovalo,“ řekl Poucha.

Vše totiž musí fungovat v jednom směru, který pak ve finále musí určovat kvalitní top management.  

 

 

 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

 

Poucha: Úspěšnou firmu netvoří jen fungující oddělení, ale i vzájemná kooperace mezi nimi Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články