reklama

„Pracovní trh je dnes řízený kandidáty, kterým firmy prodávají pozice,“ říká Josef Kadlec

Pracovní trh prošel zásadní změnou. Recruitment už není administrativní činností, kde si firma vybírá lidi, které chce zaměstnat. Podle headhuntera a zakladatele recruitment agentury GoodCall Josefa Kadlece je nyní trh řízen právě kandidáty, o které se firmy musí prát. Do tohoto procesu zasahují zejména sociální média v čele s pracovní sociální sítí LinkedIn.

Další díly pořadu

Jak LinkedIn k náboru lidí využívat popsal Josef Kadlec v knize People As Merchendise (Lidé jako zboží). Právě o ní a o tom, jak sociální síť LinkedIn využívat coby nástroj pro hledání talentů, mluvil Kadlec na rádiu Zet v pořadu Myšlení první ligy s mentorem, koučem a bývalým prezidentem společnosti Microsoft pro Evropu Janem Mühlfeitem. 

 

Proč se Vaše kniha jmenuje People As Merchendise (Lidé jako zboží)?

Dnes je i recruitment z 90 procent prodej a marketing, což částečně vyjadřuje i ten název. Na druhou stranu, kdybychom brali dnešní trh jak je, tak by se to mělo jmenovat Práce jako zboží, protože recruiteři spíše prodávají pozice, než by se prodávali kandidáti. Dnes je ten trh řízený kandidáty a kandidátů je nedostatek. Firmy jim musí prodávat pozice.

Čeho jste chtěl docílit napsáním této knihy?

V zásadě to ani nebylo napsat knihu, ale pouze zesumarizovat své dosavadní zkušenosti s LinkedInem a s tím přímým náborem. Dát tomu nějakou strukturu. A protože jsem byl i odchován na open-source, tak jsem chtěl dát tyto informace celému trhu, aby se na tom trhu udála nějaká změna. Zároveň jsem měl také touhu udělat světový produkt. Ta kniha je vydaná v angličtině přes takový podružný produkt Amazonu, takže jsem si tím plnil i tuto touhu.

Myslíte si, že personální oddělení současných firem využívají dostatečně a chytře LinkedIn?

Je to obor od oboru různé. Samozřejmě ty progresivnější obory typu IT to řeší už dávno. A není to jen podle oboru, ale také podle regionu. V Praze to řeší více firem, ale čím více jdeme do regionů, tím se firmy sociální sítí LinkedIn zabývají méně. Takže záleží na oboru i na lokalitě.

Kdy je dobrý čas, aby si student vytvořil účet na LinkedInu?

Jako student, který začíná už nějaké stáže, brigády a podobně, tak bych neváhal a založil bych si ho. Přeci jen už můžete nasbírat nějaké kontakty. Dnes už se ta situace dost výrazně mění. Když jsem měl včera přednášku na Masarykově ústavu ČVUT a zeptal se, kolik lidí ten LinkedIn má, tak to procento je výrazně vyšší než před dvěma lety, když jsem se ptal na tu samou otázku. Myslím si že studenti se už přenáší přes ten problém, že mají strach z toho, co si tam budou dávat, když ještě nikde nepracovali a ten LinkedIn přitom vypadá jako CV. Nic ale nebrání tomu dávat tam stáže, dát tam školu jako takovou. Dnes tím, jak firmy musejí jít stále po mladších kandidátech, tak shání i tyhle lidi a budou rády, když je budou moci přes tento nástroj lokalizovat.

 

 

Celý rozhovor Jana Mühlfeita s Josefem Kadlecem si můžete poslechnout v playeru výše.

Pravidelné rozhovory s hosty rozvojového kouče, mentora a také bývalého prezidenta společnosti Microsoft pro Evropu Jana Mühlfeita na téma osobního rozvoje uvádíme v pořadu Myšlení první ligy na rádiu ZET každé pondělí po 10:45. 

 

Zdroj: Zet

 

 

„Pracovní trh je dnes řízený kandidáty, kterým firmy prodávají pozice,“ říká Josef Kadlec Foto: Josef Kadlec/ Zdroj: Recruitment Academy Instagram

reklama

Další články