reklama

„Při krizové komunikaci musí za šéfem stát podpůrný tým,“ říká H. Kejhová

Krizovou komunikaci ve větších společnostech nemůže řešit pouze ředitel, ale musí za ním stát podpůrný tým. Ten mu musí dávat manuály ještě předtím, než začne porada, aby byl později připravený na zástupce médií. Na rádiu Zet to řekla redaktorka magazínu Moderní řízení Hana Kejhová.

Mohlo by vás zajímat

Za úspěšný příklad řešení krizové komunikace lze podle Kejhové označit německou společnost Lufthansa a konkrétně jejího ředitele Carstena Spohra. Ten musel odpovídat novinářům a rodinám na dotazy ohledně havárie letadla, které pilot Andreas Lubitz loni v březnu cíleně navedl k zemi a připravil tak o život 150 lidí na palubě včetně sebe.

„Spohr zvládl za tři dny patnáct brilantních mediálních vystoupení. Když je analyzujeme, tak on zvládl informovat stručně, jasně a v daném čase. Je považován za nového hrdinu krizové komunikace, protože vyvracel všelijaké fámy nebo ještě nepotvrzené informace. Našel úžasný mix mezi informační rovinou a mezi vyjádřením smutku a žalu, který se od šéfů společností očekává,“ řekla Kejhová.

Společnost Lufthansa si podle Kejhové zakládá na dobře propracovaných krizových plánech a každý rok se je snaží aktualizovat. Dokonce si najímá herce, kteří simulují různé situace, ke kterým by mohlo během letu dojít. Se scénářem, jenž měl připravený Lubitz, ale německé aerolinie nepočítaly.

„Spohr dovedl ošetřit situaci tím, že vyjádřil smutek. Zároveň jako kapitán uměl mobilizovat ostatní piloty. Dal jim najevo, že jsou ve své práci úžasní a že jsou nejlepší. Výborné také je, že nešlo pouze o účelnou lítost, ale od té firmy nastala i nějaká finanční satisfakce,“ sdělila Kejhová na rádiu Zet.

Pokud se firma dostane do nějaké nepředvídatelné a nepříjemné situace, tak je podle Kejhové důležité jednat. Nejhorší je, když se na veřejnost dostanou snímky ředitele společnosti, jak hraje ve chvílích firemní krize golf nebo tráví čas na dovolené.

Špatné příklady krizové komunikace se podle Kejhové pojí například k bývalému řediteli koncernu Volkswagen Martinu Winterkornovi a předsedovi Mezinárodní federace fotbalových asociací FIFA Seppu Blatterovi.

„Náš autor a odborník na krizovou komunikaci Radek Chalupa přinesl příklad ze světa sportu. Zmínil Seppa Blattera, který stál sedmnáct let v čele Mezinárodní federace fotbalových asociací FIFA. Pak ale musel kvůli podezření z korupce rezignovat po svém pátém zvolení do funkce. Tento člověk přišel o svoji závratnou kariéru, o úžasný post a kancelář v Curychu. Samozřejmě také přišel o neomezený přístup k politickým a obchodním špičkám,“ vysvětlila Kejhová jaké dopady může mít nezvládnutá komunikace. 

 

 

Záznam celého rozhovoru s redaktorkou časopisu Moderní řízení Hanou Kejhovou o krizové komunikaci si můžete poslechnout v playeru výše. 

 

Zdroj: Zet

„Při krizové komunikaci musí za šéfem stát podpůrný tým,“ říká H. Kejhová Foto: Jiří Koťátko: Hana Kejhová

reklama

Další články

  1. Rusko už nebude nakupovat plynu od Turkmenistánu

    Byznys ·

    Rusko zastavilo odběr zemního plynu od Turkmenistánu a ruský plynárenský podnik Gazprom se rozhodl, že nebude z této země nakupovat surovinu celý letošní rok. Sdělila …