reklama

„Při používání LinkedInu záleží více na interakci v rámci skupin než na praxi“ říká J. Kratochvíl

Profesní sociální síť LinkedIn je v České republice čím dál populárnější. Analytik sociálních sítí Jiří Kratochvíl na rádiu Zet řekl, že LinkedIn v současnosti používá 450 až 500 tisíc Čechů. Většina lidí se však podle něj mylně domnívá, že nejdůležitějším faktorem na LinkedInu je bohatá praxe. Rozhodující je ovšem spíše interakce ve skupinách firem nebo v rámci blogovací platformy. Dalším mýtem je podle Kratochvíla skutečnost, že LinkedIn je určený pouze pro obory IT nebo marketingu. Vysokou popularitu na této profesní síti totiž zaznamenává i obchod nebo administrativa.

Mohlo by vás zajímat

„Samozřejmě LinkedIn je oproti Facebooku trochu pozadu, ale takový ten jeho boom začal kolem roku 2012 a dále. Úplný boom LinkedInu tak, jak ho vnímám já, nastal v roce 2015, kdy u nás začal dynamicky růst a vlastně se tak trochu laicizovat,“ řekl Kratochvíl.

To podle Kratochvíla znamená, že LinkedIn už není pouze výsadou profesionálů. Do popředí se tak kromě IT a marketérů dostávají i jiné profese, jako je například obchod, prodej nebo administrativa.

Na prvním místě se podle Kratochvíla umístil inženýring, na druhém prodej a obchod a na třetím místě skončili uživatelé pracující v oblasti IT. Tento obor byl přitom ještě v roce 2012 jedničkou pracovních pozic na LinkedInu. Takový vývoj tedy ilustruje, jak dynamicky se LinkedIn vyvíjí. Oblast marketingu a médií dokonce zaostala za administrativou, která se umístila na pátém místě.

„Nejsilnější cílovou skupinou LinkedInu podle věku je věkové rozmezí od 25 do 34 let, ve které je něco kolem 88 tisíc Čechů. Tou druhou nejsilnější skupinou je 35 až 44 let, kdy ta skupina čítá něco kolem 69 tisíc uživatelů. Taková ta nejnižší věková kategorie od 18 do 24 let je na třetí příčce se 47 tisíci uživatelů. Je tedy vidět, že je to síť, která je vyspělejší a starší. Lidé ve věku od 25 do 44 let tvoří nejsilnější jádro této sítě,“ uvedl na rádiu Zet Kratochvíl.

Kratochvíl dále řekl, že na samotné kariérní praxi v rámci LinkedInu nezáleží. K sociální síti se podle něj mohou připojit i studenti, kteří společnostem mohou předávat know-how spojené s novými trendy nebo technologiemi.

Oficiální údaje LinkedInu poukazují na to, že se na této sociální síti v České republice pohybuje více mužů. Konkrétně jde o 241 tisíc mužů oproti 227 tisícům žen.

 

 

Článek obsahuje pouze část rozhovoru s analytikem sociálních sítí Jiřím Kratochvílem. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

„Při používání LinkedInu záleží více na interakci v rámci skupin než na praxi“ říká J. Kratochvíl Foto: Twin Design / Shutterstock.com

reklama

Další články