Sněhové přeháňky Praha · 2°
21. 01. · Běla Změnit

reklama

Rusko na Facebooku neovlivnilo rozhodování Britů o brexitu

Rusko se prostřednictvím sociální sítě Facebook nepokoušelo ovlivnit britskou kampaň před loňským referendem o setrvání Spojeného království v Evropské unie. Informace vycházejí z interního vyšetřování provozovatele sítě, který zjistil, že Rusko se veřejné mínění pokusilo formovat jen pomocí trojice reklam. Ty navíc zhlédlo pouze několik desítek lidí.

Mohlo by vás zajímat

Facebook začal po aktivitě ruských účtů pátrat na žádost volební komise, která od největší světové sociální sítě chtěla informace o všech případech možného ovlivňování volební kampaně. Provozovatel sítě objevil tři takové ruské reklamy v ceně 72 pencí (21 korun). Tyto reklamy se během čtyř dní, kdy byly přístupné, zobrazily méně než 200 britským uživatelům.

Interní vyšetřování se soustředilo na identifikaci činnosti facebookových účtů s vazbami na ruskou Agenturu pro výzkum internetu, která je považována za prodlouženou ruku ruské vlády.

Tato agentura si podle předchozích zjištění provozovatele Facebooku prostřednictvím fiktivních uživatelských účtů objednala reklamu za více než 100 tisíc dolarů (2,2 milionu korun), pomocí které se před loňskými prezidentskými volbami ve Spojených státech snažila ovlivnit náladu Američanů. Rusko nicméně trvá na tom, že se hlasování v USA a ani v Británii nesnažilo nijak zmanipulovat.

 

 

Zdroj: ČTK

Rusko na Facebooku neovlivnilo rozhodování Britů o brexitu Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články