Sněhové přeháňky Praha · 2°
21. 01. · Běla Změnit

reklama

Rychlá doba si žádá i rychlé reakce v podnikání

Nerudův citát  „ Kdo chvíli stál, již stojí opodál“ platí v dnešní neustále se zrychlující společnosti dvojnásob. Stejné je to i pro podnikání. V něm potřebujete rychlou reakci a perfektní taktiku k tomu, abyste udrželi krok s konkurencí a utržili i nějaké to prvenství. Jak na to, poradil v pořadu Show me the money ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha.

Další díly pořadu

Je to podobné jako u osobní rychlosti, na kterou přišla řeč v minulém dílu. Stejně jako člověk s vysokou osobní rychlostí, musí mít i rychlé podnikání dobrou reakci, rychlý start a jasné soustředění na cíl. Rychlost podnikání na druhou stranu musí být mnohem více koordinovaná a kontrolovaná než rychlost osobní. „Spousta lidí umí rychle reagovat a rychle řešit věci, ani neví jak. V podnikání nám to fungovat nemůže. Tady bychom měli vědět, jaký krok k čemu vede, jaký pohyb k čemu vede, protože jinak tam vznikne problém,“ řekl Poucha.

Samozřejmě pro všechny oblasti podnikání neplatí stejná potřeba rychlosti. „V zemědělství to možná nebude tak horké jako například v technologiích,“ řekl Poucha. I tak se to podle něj některým průmyslům může hodit občas. Nemusíme být neustále ve sprintu, ale pokud objevíme nějakou skulinu na trhu, tak je dobré vědět jak na to,“ dodal.

A jak tedy na to? Nikoho asi nepřekvapí, že nejdál v rychlosti podnikání je vývoj softwaru. „Tam je nutnost, aby věci byly velice rychlé, aby se to optimalizovalo a šlo se s tím dál. Software už s tím léta pracuje,“ řekl Poucha s tím, že se právě od těchto firem a jejich přístupů se může inspirovat kdokoliv. Například v rychlosti uvádění nových produktů na trh.

Rychle reagovat za pochodu pak všechny firmy musí i na potřeby klienta. Nemusíte se tak bránit změnám a to i přes to, že se obáváte, že častými změnami klienta odlákáte. Pokud to klienta prudí, tak to děláte špatně. Změna musí být k lepšímu. Klient stále musí mít pocit, že se to posouvá,“ řekl Poucha.

 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

Rychlá doba si žádá i rychlé reakce v podnikání Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

  1. Škodu Kodiaq si už objednalo přes tisíc Čechů

    Byznys ·

    Zhruba měsíc po zahájení předprodeje si nové velké SUV Škody Auto pod názvem Kodiaq závazně objednalo více než jeden tisíc Čechů. Ti přitom ještě neměli možnost si vůz…