Skoro zataženo Praha · 6°
23. 01. · Zdeněk Změnit

reklama

Sedm trendů v online marketingu pro rok 2016

Oblast online marketingu je složitá a nestálá. Každý rok dochází ke změnám, které přicházejí ruku v ruce s novým hardwarem, softwarem nebo příchodem inovativní společnosti. Jak do konce roku využít letošní trendy v této oblasti a na co si naopak dát pozor poradil magazín Forbes.

Mohlo by vás zajímat

1. Dominance videoreklam

Video reklamy nejsou ve spojitosti se sociálními sítěmi, jako jsou například YouTube, Facebook nebo Bing ničím novým. Rok 2016 předznamenává nový milník. Technologický gigant Google se totiž podle Forbesu dostává na palubu SERP (Search Engine Result Page) video reklamy. Audiovizuální reklamu tak chce protlačit na přední pozice výsledků vyhledávání. Jde o znamení, které ukazuje na to, že lidé stále frekventovaněji konzumují video reklamy. Ty se tak můžou nově objevovat na více nevšedních místech. Google je ještě k tomu vlastníkem YouTube a na tomto poli má prakticky neomezené možnosti.

 

2. Aplikace začínají válcovat webové stránky

Google nabídl na omezenou dobu indexování aplikací. Ty se tak díky tomu mohou stát jednodušeji dohledatelnými. V letošním roce si podnikatelé ve větší míře uvědomí důležitosti viditelnosti jejich aplikací. Běžné webové stránky budou postupem času nahrazeny mobilními aplikacemi, jež jsou přitom více intuitivní a pohodlné. Podle Forbesu se přibližujeme okamžiku, kdy aplikace kompletně nahradí webové stránky a stanou se tak samostatným médiem.

 

3. Mobilní telefony získají úplnou dominanci nad desktopy

Rok 2015 byl pro chytré telefony rokem s velkým R. Nejenže užívání telefonů předčilo na území deseti různých států osobní počítače. Google rovněž podnikl akci zvanou jako „Mobilegeddon“. Šlo o aktualizaci algoritmu, pomocí něhož vyřazoval stránky neoptimalizované pro mobilní zařízení. Je patrné, jakým trendem se Google ubírá. Odklání se od desktopů a peníze vynakládá do prostředků podporujících online marketing zaměřený na chytré telefony.

 

4. Digitální asistenti povedou k novému druhu optimalizace

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) a pay-per-click (PPC) reklama jsou dvě populární strategie pro získávání co největšího počtu návštěvníků. Vzestup digitálních asistentů podle Forbesu povede k nové formě optimalizace. Digitální asistenti Siri a Cortany využívají tradičních vyhledávačů pouze ve chvíli, když potřebují neodkladně vyhledat informaci. Klíčem optimalizace tohoto nového formátu je ujistit se, že obchodní informace jsou snadno přístupné těmto asistentům. Tito asistenti budou moci poznat člověka mnohem detailněji, a tak budou fungovat oproti starším nástrojům přesněji.

 

5. Virtuální realita

V horizontu příštích několika let budou představeny desítky různých zařízení pro virtuální realitu. Jde o přístroje určené jak pro pouštění videoher, tak i pro obecné použití. Nejvíce medializovaným zařízením jsou brýle na virtuální realitu Oculus Rift. Byly představeny v prvním čtvrtletí roku 2016. Tyto brýle přitom přináší zcela nové médium pro online reklamu spojenou s integrací populárních sociálních médií, video kanálů a určitou formu online messengerů. Virtuální realita může být samozřejmě pouhým záchvěvem spojeným s určitým trendem, který vyšumí do zapomnění. Investice, které do této oblasti ovšem proudí, předvídají tomuto směru mnohem světlejší budoucnost.

 

6. Nositelná elektronika a internet věcí

Rok 2015 představil velké množství nositelné elektroniky. Firma Apple odhalila například chytré hodiny Apple Watch. Letošní rok je pro tuto oblast ještě progresivnější. Internet věcí společně s takzvanými wearables otevírá ve větší míře dveře online marketingu.

 

7. Zdražování reklamy

V průběhu posledních několika let se podle Forbesu dramaticky zvýšila konkurence v online marketingu. V roce 2016 je tento trend ještě patrnější. Zvýšení poptávky po online marketingu totiž doprovází většinou i nárůst cen. Online reklama není zas až tak drahá, ale zvýšení její cen může dostat menší podniky do problémů. 

 

 

Zdroj: Fobres, Zet

Sedm trendů v online marketingu pro rok 2016 Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Rusko zablokuje stránky LinkedIn

    Byznys ·

    Ruský soud ve čtvrtek potvrdil rozhodnutí o zablokování sociální sítě LinkedIn v zemi kvůli porušování zákona o uchování dat. Informaci oznámila ruská tisková agentura…