Raiffeisen Bank

reklama

Sponzoři odstupují od smluv s problémovými sportovci rychleji než v minulosti

Poté, co ruská tenistka Maria Šarapovová oznámila pozitivní dopingový test, s ní tři velké společnosti ihned ukončily spolupráci. Šlo o automobilku Porsche, výrobce hodinek TAG Heuer a výrobce sportovního oblečení Nike, pro kterého Šarapovová znamenala hlavní ženskou marketingovou tvář. Podle kreativního marketingového ředitele sportovní agentury 2Score Tomáše Janči dnes sponzoři oproti minulosti neotálejí a při podobných aférách se od sportovce okamžitě distancují. Nechtějí si totiž pokazit svoji pověst.

Mohlo by vás zajímat

„Když se podíváme do historie, tak značky měly tendenci skoro nereagovat nebo případně dlouho čekat, než se k něčemu podobnému odhodlaly. V posledních letech vidíme, že značky mnohem více dbají na ty aféry spojenými s jejich sportovci,“ řekl Janča.

Názorným příkladem může být korupční skandál kolem Mezinárodní federace fotbalových asociací (FIFA). Velké množství partnerů totiž ukončilo kvůli této aféře partnerství s FIFA. Co se týče opuštění sportovní soutěže nebo klubu, tak jde pro sponzory o mnohem citelnější ztrátu, než kdyby přišli o jednoho sportovce.

Společnost Nike si prošla již v minulosti podle Janči mnoha skandály jednotlivců. Šlo například o Marion Jonesovou, Oscara Pistoriuse nebo Jasona Gatlina. Poslední zmiňovaný byl dokonce při dopingu dvakrát přistižen. I přesto ale Nike zůstal jeho partnerem.

„Těch případů je už hodně a je to také dané tím, že Nike je největší značka, jež podepisuje spoustu známých sportovců. Také je to logické, že se z toho důvodu, mnoho sportovců dostane do nějakých problémů,“ sdělil Janča.

V některých případech ale skandál sportovce může společnosti i pomoci. Příkladem je být známý boxer Manny Pacquiao, který na sebe nechvalně upozornil svými ostrými výroky proti homosexuálům. Společnost Nike okamžitě rozvázala se sportovcem smlouvu. To jí podle Janči přineslo kladné body.

 

 

Článek obsahuje pouze část rozhovoru s kreativním marketingovým ředitelem sportovní agentury 2Score Tomášem Jančou. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

 

 

Zdroj: Zet

 

reklama

Sponzoři odstupují od smluv s problémovými sportovci rychleji než v minulosti Foto: FlashStudio / Shutterstock.com: Maria Šarapovová

reklama

Další články