Možnost deště Praha · 5°
19. 11. · Alžběta Změnit

reklama

„Ti nejprotivnější zaměstnanci byli ve své době ti nejvíce zapálení,“ říká Tomáš Poucha

Angažovaní zaměstnanci mohou firmě přinést miliony korun ročně. Podle ředitele Marketingového institutu Tomáše Pouchy jich je ale v českých podnicích pomálu. O co přichází firma s nízkou mírou angažovanosti a co naopak mohou udělat pro její růst? To Poucha prozradil v pořadu Show me the money.

Další díly pořadu

Podle Pouchy je v České republice skutečně zapálených zaměstnanců ani ne deset procent. Je tedy snazší si popsat neangažovaného zaměstnance. Ten svou veškerou práci dělá víceméně z donucení, často něco potřebuje zařizovat mimo práci a přesně dodržuje pracovní dobu. „Zkrátka chová se tak, že se mu dá těžko něco vytknout. Na druhou stranu ale nic moc nepřinese. Nemá z toho radost ani on ani společnost,“ řekl na rádiu Zet ředitel Marketingového institutu

Někdo si může říci, že ti nejméně angažovaní zaměstnanci jsou ti, kteří mají za sebou několikaletou praxi. Pravé zapálení do práce přitom podle Pouchy nemá co dělat s věkem. „Někdo pár let po škole může být mnohem zpruzenější než zaměstnanec, který má třicetiletou zkušenost,“ řekl a dodal, že angažovanost je spojená s tím, zda člověka práce baví.

Poucha vychází z výsledků průzkumu Institutu interní komunikace. Z něho také vyplynulo, že je důležité, aby zaměstnanec měl pocit určité zodpovědnosti a předávání zkušeností. „Pokud má alespoň pět lidí, které vede, tak pocit vedení umí vzbudit vyšší angažovanost,“ řekl Poucha.

Jak konkrétně vypadá společnost s vysokou mírou angažovanosti? Podle Pouchy mají ty nejlepší společnosti na světě o 40 procent nižší absencí, nižší fluktuaci, méně bezpečnostních incidentů nebo méně problémů s kvalitou zboží. Průzkumu Institutu interní komunikace také zjistil, že angažovaný zaměstnanec je zhruba o polovinu méně nemocný, než zaměstnanec neangažovaný.Výpočty průzkumu také předpokládají, že firma o pěti stech zaměstnancích může jejích nízkou angažovaností ztratit 3,5 milionu korun ročně. Větší firma už třeba 13 milionů korun.

Základ toho, jak vzbudit v zaměstnancích větší zápal do práce je podle Pouchy informovat. „Zaměstnanci by měli vědět, co se ve firmě děje. Co se stane se zaměstnancem, který neví, co se ve firmě děje? On si to vymyslí. Neříct zaměstnancům nic, je mnohem horší než, že nevím...Je to jednoduché. Oni chtějí vědět jestli v té firmě ještě za rok budou, nebo jestli si mají hledat práci,“ řekl. To také závisí na podpoře nadřízených, kterou zaměstnanci musí cítit.

 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Ti nejprotivnější zaměstnanci byli ve své době ti nejvíce zapálení,“ říká Tomáš Poucha Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články