Sněhové přeháňky Praha · 2°
21. 01. · Běla Změnit

reklama

V Česku loni stoupl počet franšíz o 12 procent, nejvíce jich přišlo ze zahraničí

Na českém trhu loni stoupl počet franšíz o 12 procent na 246. Nejvíce posilovaly zahraniční značky, jejichž počet loni vzrostl o pětinu na 104. Informace vyplývají z dokumentu poradenské společnosti Profit system Franchising Report 2014.  

Mohlo by vás zajímat

„Důvodem posílení pozice zahraničních konceptů je fakt, že mnoha z nich se loni podařilo konečně vstoupit na český trh. Některé z nich hledaly své master-franšízové partnery či vhodné prostory i několik let. I přesto však očekáváme, že podíl českých firem dosáhne v dalších letech 65 procent,“ řekl ředitel Profit system Marek Halfar.

Českých franšízových firem je 142. Loňský rok ukázal zejména trend spouštění franšízových konceptů u firem, které na trhu již fungují a rozhodly se expandovat na základě modelu franšízové spolupráce.

Počet vlastních poboček franšízových firem působících na českém trhu vzrostl o 11,3 procenta na 6 432. Model franšízinku pro svůj rozvoj volí častěji společnosti působící v sektoru služeb. Loni jejich počet vzrostl o 16,5 procenta na 141 značek. Sektor služeb tak zastavil pokles z roku 2013.

Nejvíce franšízových konceptů je v kategorii oděvy a obuv, která tak předstihla tradičně nejsilnější gastronomii. Trend expanze tuzemských franšízových značek za hranice se od roku 2013 příliš nezměnil. V zahraničí loni působilo 43 franšízových systémů z Česka.

 

Zdroj: ČTK

V Česku loni stoupl počet franšíz o 12 procent, nejvíce jich přišlo ze zahraničí Foto: Tooykrub / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Americké akcie ztratily všechny letošní zisky

    Byznys ·

    Americké akciové trhy se v úterý potýkaly s citelným poklesem. Indexy Dow Jones i S&P 500 klesly o téměř dvě procenta a odevzdaly tak veškeré zisky, kterých se jim…