reklama

V USA loni vzrostl prodej dražších a kvalitnějších značek bourbonu a Tennessee whisky

Producentům bourbonu a Tennessee whisky loni vzrostly prodeje i tržby a zákazníci si častěji kupují dražší a kvalitnější značky. Celkové tržby z prodeje bourbonu, whisky z Tennessee a žitné whisky se v USA zvýšily o 7,8 procenta na 2,9 miliardy dolaru (70,7 miliardy korun). Export třetím rokem za sebou překročil jednu miliardu USD. O údajích informoval americký svaz obchodníků s lihovinami Distilled Spirits Council.

Mohlo by vás zajímat

Objem prodeje pouze na domácím, tedy americkém trhu se pak zvýšil o 5,2 procenta na 20,4 milionu přepravek.

Američtí spotřebitelé častěji dávají přednost mimořádně kvalitním nápojům. Objem prodeje takzvaných super prémiových značek, kam patří Woodford Reserve, Knob Creek či Jack Daniel's Single Barrel, loni vzrostl o 25,2 procenta. Tržby pak o 26,5 procenta, uvedla agentura AP.

V kategorii vysoce kvalitních produktů se objem zvýšil o 6,8 procenta a tržby o 7,7 procenta. Do této kategorie spadá například Jack Daniel's Tennessee Whiskey, Maker's Mark, Wild Turkey a Jim Beam Black.

Bourbon a Tennessee whisky se řadí do jedné kategorie. Oba nápoje se vyrábějí stejným způsobem a mají stejné přísady. Hlavní rozdíl je v tom, že lihoviny označované jako Tennessee whisky se nechají před uložením do sudů ke zrání překapat přes dřevěné uhlí. Hlavním producentem bourbonu je Kentucky, které má na celosvětové produkci bourbonu podíl 95 procent.

 

Zdroj: ČTK

V USA loni vzrostl prodej dražších a kvalitnějších značek bourbonu a Tennessee whisky Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články