jasno Praha · 26°
28. 05. · Vilém Změnit

reklama

„Velké cíle jsou jedinou cestou k velkému úspěchu,“ říká Poucha

V dnešním globalizovaném světě je třeba myslet na velké cíle. Dvojnásob to platí pro podnikání. „Když chceme od života dost, tak pořád dostaneme více než ti, co chtějí málo,“ říká v pořadu Show me the money ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha. Velké cíle však podle něj vyžadují i velké hledání realizovatelných řešení. Kdy dává globalizace smysl radil na rádiu Zet.

Další díly pořadu

Řada pouček, si při dosahování úspěchu vizualizovat své cíle. To ale samo o sobě úspěch nevyčaruje. Podle Pouchy je tak důležitý krok dva, tedy otázka „jak toho chci dosáhnout?“. Pokud podnikatel přemýšlí, jak a kam by mohl svou firmu posunout, je důležité přemýšlet nad řešeními. „Jde o to, jakým způsobem co nejlogičtějšími, nejefektivnějšími, i když třeba překvapivými kroky dosáhnout rozvoje a jak dosáhnout čísel,“ řekl ředitel Marketingového institutu na rádiu Zet.

„Je skvělé, že v dnešní době to není tak těžké, abychom do té globalizace šli. Jedna z nejjednodušších věcí, jak se rozjet, je být online. To už umí každé malé dítě,“ řekl Poucha. Webové stránky v angličtině by tak měli být základem. Je ale důležité mít webové stránky dobře lokalizované do jazyků. Zní to sice logicky, ale podle nedávného průzkumu má jen 28 procent z top 500 společností správně lokalizované stránky. „Vedle toho je třeba se zamyslet nad tím, kde to nejlépe utrhneme, kde trh může nejlépe lokalizovat,“ dodal. 

Pokud vstup na světové trhy dává pro společnost smysl, může přinést řadu výhod. Vedle většího odbytu i větší rychlost, snížení rizik, lepší využitelnost produktů, levnější náklady atak dále.

Neznamená to však, že globalizace je lék na všechno. „Globalizace není řešení. Je to cesta, jak něco můžeme využít a dostat se k většímu byznysu. Záleží tam na zadání,“ upozornil Poucha. Vyrazit na světový trh znamená také větší administrativu, složitost, kapitálovou náročnost, nehledě na regionální a kulturní odlišnosti.

 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Velké cíle jsou jedinou cestou k velkému úspěchu,“ říká Poucha Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

  1. BBC: WHO podporuje takzvanou limonádovou daň

    Společnost ·

    Světová zdravotnická organizace (WHO) podporuje země uvalující takzvanou daň z cukru na limonády a sladké nápoje. Podle její zprávy ní je prokazatelné, že daň 20 proce…

  2. Dárek, který každý pochválí

    Komerční sdělení ·

    Pryč je již doba lacině vyhlížejících dárkových a reklamních předmětů. Obchodní partneři, klienti i zaměstnanci dnes umí ocenit kvalitu i originální design. Lze vlastn…

  3. BBC: Haiti hrozí hladomor

    Společnost ·

    Prozatimní prezident Haiti Jocelerme Priver oznámil, že zemi hrozí hladomor. Obavy vyvolává „apokalyptická destrukce“ způsobená hurikánem Matthew, který se přes zemi p…