Možnost deště Praha · 6°
20. 11. · Nikola Změnit

reklama

„Z profesního hlediska musíme způsob komunikace prezidenta Zemana ocenit,“ říká T. Poucha

Téměř 60 procent všech marketingových a reklamních sdělení nemají pro zákazníky žádný přínos. Většina firem totiž neumí se svými klienty správně komunikovat. Podle ředitele Marketingového institutu Tomáše Pouchy je třeba znát specifika cílové skupiny a předat jim odpovídajícím způsobem relevantní informace. Z pohledu teorie zvládá podle Pouchy na výbornou komunikační techniky například prezident Miloš Zeman.

Další díly pořadu

„Firmy mají velmi často potřebu zákazníkovi říci, co je pro ně důležité. Mají potřebu zákazníka informovat o tom, co oni jsou, co dělají, jak k tomu přistupují. Jestli to ten zákazník vezme nebo nevezme, se šetří až někdy na konci roku,“ popisuje Poucha častou chybu, které se podniky dopouštějí v komunikaci se svými zákazníky.Tyto informace ale zákazníky nezajímají. Místo hry na vlastní ego by se podle Pouchy měla firma zaměřit na svou cílovou skupinu. Pojmenovat ji a zjistit, co chce slyšet.

Jako příklad komunikace, která naprosto splňuje všechny parametry správné komunikace vůči cílové skupině, uvedl Poucha téma Miloše Zemana. „Pokud nesouhlasíme s tím, co Miloš Zeman dělá, tak pravděpodobně nejsme jeho cílová skupina. Jeho cílová skupina je schopna ocenit a evidentně oceňuje způsob, jakým on komunikuje, jak se chová, jaká témata vybírá a jak postupuje. Jemu z pohledu komunikace vůbec nejde o to, co na to řekne skupina, která cílová není,“ řekl na rádiu Zet.

Pochopil tak, že je zbytečně oslovovat lidi, kteří nespadají do cílové skupiny. „Cílová skupina, na kterou on míří, konzumuje jiná média, potřebuje věci jinak vysvětlit, dívá se na svět úplně jiným způsobem. Pro tu jeho cílovou skupinu jsou jeho kroky pochopitelné, dokážou se s nimi ztotožnit, umí s nimi žít. Jeho komunikace je z pohledu teorie velice dobře zaměřená, velice efektivní a velice funkční,“ řekl ředitel Marketingového institutu.

Stejně tak mají definovanou cílovou skupinu i byznysově nejúspěšnější firmy u nás. „To, že musíme to správně nabízet těm správným lidem je věc, která by měla fungovat všude. Nejen v komunikaci. Má podle toho vznikat produkt, služba, má podle toho směřovat celá firma,“ upozornil Poucha.

Klíčem k tomu může být zejména v dnešní době kritizovaný sběr dat o zákazníkovi. Práce s těmito daty a jejich vyhodnocování je podle Pouchy nejspíš jediná dobrá cesta ke kvalitní komunikaci, pokud chce firma dobře hospodařit.

 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Z profesního hlediska musíme způsob komunikace prezidenta Zemana ocenit,“ říká T. Poucha Foto: Miloš ZEMAN; Zdroj: ČTK/Vostárek Josef

reklama

Další články