Možnost deště Praha · 6°
20. 11. · Nikola Změnit

reklama

„Zákazníci mají dobu expirace, firmy ji bohužel nečtou,“ říká Tomáš Poucha

Společnosti zvládají interakci se zákazníky do chvíle, kdy je proplacená faktura. Poté se o ně nezajímají. Ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha v pořadu Show me the money říká, že jde o velkou chybu. Projevení starosti o zákazníka a nabídnutí doplňujícího produktu nebo služby zvyšuje firmám marže. Společnosti v souvislosti s tím musí být schopny analyzovat, kdy jim zákazníci odešli a proč se tak stalo. 

Další díly pořadu

Poucha říká, že pokud zájem o zákazníka skončí po inkasování peněz za zboží, tak jde o velký hřích a škodu. „Musíme naše zákazníky vytěžovat. Když se podíváme na to, co to vytěžování znamená, tak jde reálně o to, že jim budu posílat další a další nabídky. Zapomíná se ale na to, co se s tím zákazníkem děje, když poprvé od nás nakoupí a dostane službu nebo zboží,“ říká Poucha na rádiu Zet.

Společnost by se měla zákazníka dotazovat, zdali nechce nějakou další službu a sledovat, jestli je s výrobkem spokojený. Pokud tomu tak není, tak je záhodné zjistit, proč se tomu tak stalo. Firmy v řadě případů ani reálně nesledují, kolik jim odešlo zákazníků. Jde přitom o důležitou skutečnost, která má být pro společnosti zásadním faktorem pro dosažení úspěchu.

„Nedávno se mi to stalo v jedné výrobní společnosti. Za poslední čtyři roky měli neustále stejný počet zákazníků. Všechno bylo vlastně v pořádku. Navíc obraty rostly. Když jsme se ale podívali, kolik zákazníků mají nových, tak jich měli jednu čtvrtinu. A když jsem se zeptal, kde je ta jedna čtvrtina, která u vás nakoupila loni, tak oni řekli, že to nevědí,“ sdělil Poucha. Původní čtvrtina odešla a nikdo to neřešil. To je ovšem problém, protože manažeři by měli mít o svých zákaznících přehled a analyzovat, proč jsou nespokojení. 

 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Zákazníci mají dobu expirace, firmy ji bohužel nečtou,“ říká Tomáš Poucha Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. V Indii zavládl chaos kvůli zrušeným bankovkám

    Byznys ·

    Chaotické scény se dnes odehrávaly po celé Indii, kde se miliony nervózních lidí zoufale snaží vyměnit staré bankovky, které před pár dny pozbyly platnosti. V dlouhých…

  2. Sedm trendů v online marketingu pro rok 2016

    Byznys ·

    Oblast online marketingu je složitá a nestálá. Každý rok dochází ke změnám, které přicházejí ruku v ruce s novým hardwarem, softwarem nebo příchodem inovativní společn…

  3. Rusko zablokuje stránky LinkedIn

    Byznys ·

    Ruský soud ve čtvrtek potvrdil rozhodnutí o zablokování sociální sítě LinkedIn v zemi kvůli porušování zákona o uchování dat. Informaci oznámila ruská tisková agentura…