skoro zataženo Praha · 14°
23. 09. · Berta Změnit

reklama

„Značka pomáhá dávat celé firmě mantinely, kam se má vyvíjet,“ říká Tomáš Poucha

Dobře vybudovanou značku pozná každý už z jejího loga, se kterými si zákazník ihned spojí určité pocity. Aby k tomu mohla firma dospět, musí mít svoji značku jasně definovanou. V pořadu Show me the money to řekl ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha. Podle něj může dodržování firemní filosofie přinést společnosti až dvojnásobné zisky.

Další díly pořadu

„Značka je všechno to, co cítíme, když vidíme logo,“ říká Tomáš Poucha. Nebo by to tak alespoň mělo fungovat. Řadě z nás se jistě vybaví loga velkých značek i jejich slogany. Někteří z nás jsme takříkajíc „věrní“ konkrétní značce oblečení nebo auta. Právě toho se podle Pouchy dá docílit máte-li definovanou značku tak, že jí zákazníci rozumí a vnímají ji.

„Jistý švédský prodejce nábytku říká, že základním principem jeho podnikání je, aby se spoustě lidí v každodenním životě lépe žilo. To je poměrně obecné. Na druhou stranu oni ve svých hodnotách definují, že právě proto nabízí velmi široký sortiment výrobků. Jasně říkají, že je to pro domácnost a také tlačí na to, že ceny musí být tak nízké, aby si je mohlo dovolit co nejvíce lidí,“ vysvětloval Poucha na rádiu Zet. Ať už si firma stanovila jakoukoliv strategii, pod kterou chce vystupovat, zákazník se v ní musí vyznat. Díky tomu pak může být společnost konkurenceschopnější, známější a v některých případech si i může účtovat vyšší ceny.

Poucha však upozornil, že i když má firma jasně definovanou vizi a filosofii, neznamená to, že okamžitě přijde k více penězům. Nestačí si totiž vymezit hodnoty na papír, ale skutečně je žít uvnitř firmy. 

„V průzkumu, který jsme nedávno prováděli, se ukázalo, že celý trh rostl o 5,6 procent. Firmy, které to mají sepsané, ale je to jen formalita, jsou to slova, kterým nikdo nerozumí, rostou o procento méně, o 4,6 procenta. Firmy, které to nemají definované vůbec, ale nějakým způsobem to v té firmě žije, rostou o 6 procent. To ukazuje, že je možná lepší nemít nic než nějaké nesmysly,“ uvedl Poucha. A v poslední řadě takové firmy, ve kterých zaměstnanci znají stanovené hodnoty značky a žijí je, rostou podle Pouchy dvojnásobně oproti těm, které mají hodnoty jen na papíře.

 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

 

„Značka pomáhá dávat celé firmě mantinely, kam se má vyvíjet,“ říká Tomáš Poucha Foto: Bloomua / Shutterstock.com

reklama

Další články