polojasno Praha · 17°
26. 09. · Andrea Změnit

reklama

„Člověk by měl myslet dlouhodobě a svoji značku opečovávat jako zahrádku,“ říká T. Lukavec

Lidé znají velkou řadu osobností. Na druhou stranu ale velmi málo přemýšlejí sami o sobě jako o osobnosti. Na rádiu Zet to řekl brand manažer úspěšných značek a autor knih Tomáš Lukavec. Podle jeho slov hlavní problém Čechů spočívá v tom, že přemýšlíme krátkodobě. Člověk by měl myslet dlouhodoběji a „pečovat o svoji značku jako o zahrádku“. „Když máte značku, tak vaše značka je jako zahrádka. Když chcete být zahradník a chcete třicet zahrad na ráz, tak jak to dopadne,“ ptá se Lukavec. 

Mohlo by vás zajímat

Negativní vlastností Čechů je skutečnost, že myslí krátkodobě. Přemýšlíme pak ve velké míře na cykly a věci vyhodnocujeme příliš rychle. Poté chceme i rychle výsledky. To je ale nedostatek. I úspěch potřebuje trpělivost. Člověk by si pak podle Lukavce neměl dávat cíle na jeden, dva ani deset let.

„Většinou se osobně ptám na základní otázku: ‚Co chcete dokázat v tomto životě?‘. Poté jsou velice překvapení, protože chtějí být slavní do roku 2018 a chtějí vydělat 30 milionů třeba do roku 2020, protože firemní strategie je takto nastavena,“ řekl Lukavec na rádiu Zet.

Toto je přesně práh úrazu a nejde pouze o problematiku samotných firem. Každý jednotlivec nehledě na to, jestli má firmu nebo je zaměstnancem, představuje značku.

„My už osobnosti známe. Známe Konfuciuse, známe Marii Terezii, známe Steva Jobse, známe prostě hromady osobností, o kterých se učíme, ale málokdy přemýšlíme o sobě jako o osobnosti,“ uvedl Lukavec.  

Aby člověk ze sebe vytvořil hodnotnou značku, tak se musí nejprve sám sebe zeptat, čeho chce v životě dosáhnout. Podle Lukvace musí ale počítat s tím, že vysněný cíl může představovat jen pouze jedna věc.

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s brand manažerem úspěšných značek a autorem knih Tomášem Lukavcem. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Člověk by měl myslet dlouhodobě a svoji značku opečovávat jako zahrádku,“ říká T. Lukavec Foto: Zet: Ředitelka rádia Zet Vladimíra Nejedlá

reklama

Další články

  1. Škodovka táhne nákup ojetin v Česku

    Byznys ·

    Češi se při koupi ojetin nejčastěji vrací k domácí značce Škoda. Znovu si jí pořídí kolem 46 procent lidí. Následuje Volkswagen se zhruba třetinou loajálních zákazníků…