Částečně oblačno Praha · 9°
24. 01. · Milena Změnit

reklama

Facebook přestane zpoplatňovat náhodné kliky na reklamu

Kliknout na mobilu na banner, když jste ho chtěli ve skutečnosti vypnout křížkem, není nic neobvyklého. Facebook vychází vstříc inzerentům v rámci Facebook Audience Network a prokliky uživatelů, kteří do 2 vteřin opustí landing page reklam, přestane zpoplatňovat.

Mohlo by vás zajímat

Všichni online marketéři to znají: každý klik se počítá. Obzvláště tedy, když platíte za vaše reklamy na základě modelu PPC. Nic proti tomu, ovšem ne každý klik je relevantní a některé vznikly z uživatelského pohledu doslova omylem. Vypadá to však, že inzerenti budou mít o něco klidnější spaní. Facebook jim totiž prý chystá dárek. Kliky na reklamy v rámci Facebook Audience Network, které vyhodnotí jako nezáměrné, nebude zpoplatňovat.

Většina uživatelů Facebooku přichází z mobilních zařízení, kde je linie mezi scrollovacím posunem prstu po dotykovém displeji a kliknutím poměrně tenká. Největší sociální síť vyhodnocuje kliknutí vzniklé omylem jako to, u nějž uživatel opustil prokliknutou stránku do 2 vteřin. Právě tento parametr by měl sloužit jako limit pro oddělení zrn od plev a zároveň by měl inzerentům využívajícím Facebook Audience Network snížit celkové reklamní náklady.

„Vidíme to jako pozitivní krok, protože nezáměrné kliky sice mohou vydavatelům přinést krátkodobě vyšší zisky, ale neumožňují budování hodnoty pro inzerenty ani nenaplňují dlouhodobé cíle vydavatelů na udržitelné podnikání," uvedl pro Adweek Brett Vogel zastávající pozici Facebook product marketing manager. Dodal přitom, že limit 2 vteřin pro opuštění stránky se může v budoucnu změnit.

Toto opatření není ve světě digitálního marketingu ojedinělé. S podobnou iniciativou přišel před rokem u svých mobilních reklam i Google. V rámci Facebook Audience Network jde často o reklamy přes celý displej, které se uživateli zobrazí v rámci aplikací, jež jsou součástí této reklamní sítě. Kliknout na reklamu při snaze vypnout ji strefením se na malý křížek v rohu přitom není nic neobvyklého. Očištění od podobných praktik je pro Facebook důležité. Po tom, co někteří velcí inzerenti jako Procter & Gamble nebo Unilever bouchli do stolu a snižují své rozpočty na digitální marketing, je pro nejen Facebook důležité důvěru v online reklamu obnovovat. Toto je jen jeden z kroků, který by mohl k podobné rehabilitaci vést.

 

Zdroj: Adweek, ZET

Facebook přestane zpoplatňovat náhodné kliky na reklamu Foto: Flickr

reklama

Další články

  1. Počet nespolehlivých plátců DPH strmě roste

    Byznys ·

    Počet nespolehlivých plátců DPH se ke konci června vyšplhal na 9 429, což meziročně představuje nárůst o 71 procent. V průběhu prvního pololetí letošního roku se jejic…

  2. Personalistika Zet: Millennials na trhu práce

    Byznys ·

    „Millennials na trhu práce odrážejí svůj život. Život, ve kterém funguje všechno zrychleně a ve kterém mladí potřebují odpověď na vše co nejdříve. Touží také po velkém…

  3. Co člověka v práci spolehlivě naštve nejvíce?

    Společnost ·

    Znáte to. Někdy je vám v práci fajn, rádi si popovídate. Někdy se ale cítíte pod psa. A někdy vás lidi štvou. A nejen lidi. Co zaměstnance v kancelářích vytáčí právě t…