Sníh Praha · 0°
22. 01. · Slavomír Změnit

reklama

Facebook se dočká změn spojených s méně reklam a více příspěvků od přátel

Na sociální síti by mělo být v krátké době vidět více příspěvků od přátel a méně nereklamních sdělení různých společností, médií a politických skupin. Největší globální sociální síť by se díky tomu měla podle svého zakladatele Marka Zuckerberga navrátit zpět ke svým kořenům. Změny, které nastanou ve filtrování příspěvků, budou „významné“. Zuckerberg o tom v pátek informoval na svém Facebooku. Projevit by se plně měly během několika měsíců.

Mohlo by vás zajímat

„Jednou z oblastí, na které se budeme v roce 2018 soustředit, bude to, abychom zajistili, aby byl čas, který všichni trávíme na Facebooku, dobře stráveným časem,“ napsal v úvodu svého oznámení Zuckerberg.

Podle něj v poslední době začal facebooku dominovat obsah, který na něm zveřejňovaly podniky, média a různé další skupiny, a sdělení rodiny a přátel ustoupily do pozadí. „Některé zprávy pomáhají začít konverzaci o důležitých tématech. Ale sledování videí, čtení zpráv a dostávání aktualit ze stránek se až příliš často stává jen pasivním zážitkem,“ napsal Zuckerberg. Nejdůležitějším posláním facebooku je ale podle něj „pomoci spojovat“ lidi.

„Měním cíl pro naše produktové týmy: Místo, aby se soustředily na to, abyste našli relevantní obsah, budou vám pomáhat, abyste měli více smysluplných sociálních interakcí,“ vysvětlil podstatu změn Zuckerberg.

Facebook se jeho zakladatel rozhodl údajně změnit na základě studií, podle kterých jsou kontakty s lidmi, na kterých nám záleží, na sociálních sítích dobré pro naši duševní pohodu. „Pasivní čtení článků nebo sledování videí - i když jsou zábavné a informativní - nemusí být tak dobré,“ dodal Zuckerberg s tím, že jeho sociální síť cítí zodpovědnost za blaho svých uživatelů.

Zakladatel Facebooku si je podle svých slov vědom, že lidé po změnách na síti stráví méně času. „Očekávám ale také, že čas, který strávíte na Facebooku bude hodnotnější,“ dodal. „Správná věc“ se podle něj nakonec v dlouhodobém horizontu v dobrém projeví nejen na facebookové komunitě, ale i na samotné společnosti.

Výskytu reklamy mezi příspěvky na facebooku se změny netýkají, uvedl na dotaz agentury Reuters viceprezident společnosti John Hegeman.

Facebook je celosvětově nejoblíbenější sociální sítí. Firma tvrdí, že má více než dvě miliardy aktivních uživatelů.

 

 

Zdroj: ČTK

Facebook se dočká změn spojených s méně reklam a více příspěvků od přátel Foto: Frederic Legrand - COMEO / Shutterstock.com: Mark Zuckerberg

reklama

Další články

  1. Vrah Dahlgren spáchal ve Valdicích sebevraždu

    Společnost ·

    Čtyřnásobný vrah Kevin Dahlgren ve čtvrtek vpodvečer spáchal ve věznici Valdice na Jičínsku sebevraždu. Američan Dahlgren podle pravomocného rozsudku zavraždil v květn…

  2. Kryptoměny aneb jak si vybrat správnou burzu

    Byznys ·

    Diskuze a zájem o kryptoměny neuvadá. Stále vznikají nové a nové alternativy, které předpovídají jejich strmý růst. Jste také na vážkách s případným vložením peněz? Po…

  3. Čínská ekonomika loni nejspíš stoupla o 6,9 %

    Byznys ·

    Čínská ekonomika loni pravděpodobně stoupla o 6,9 procenta. Zrychlila tak z 26letého minima v roce 2016, kdy se hrubý domácí produkt zvýšil o 6,7 procenta. Podle tisko…