Skoro zataženo Praha · 6°
23. 01. · Zdeněk Změnit

reklama

„Nástupu českých milionářů do médií nerozumím“ říká ředitel rádia Frekvence 1 Miroslav Škoda

Nákup mediální skupiny Mafra současným ministrem financí a miliardářem Andrejem Babišem před dvěma lety znovu rozpoutal debatu o nestrannosti médií. Podle ředitele rádií Frekvence 1, Zet a Bonton Miroslava Škody však něco jako nestrannost neexistuje. Zájem nejbohatších Čechů o mediální domy je mu ale záhadou. „Byznysový zájem je mi otazníkem,“ řekl Škoda bývalému řediteli Investiční společnosti České spořitelny Martinovi Burdovi na rádiu Zet v pravidelném pořadu Zet Light.

Další díly pořadu

Řada lidí říká, že média by měla být nestranná. Má mít rádio vlastní názor?
Nestrannost jako taková neexistuje. To je chiméra a iluze. Každý má názor a pokud se snažíte názor nemít, tak už manipulujete tou realitou a posouváte jí někam, kde by neměla být. Každý člověk má názor a i médium nějaký názor vyjadřuje a více, či méně ho deklaruje. Tak to prostě je a nemůže to být jinak.

 

A ten názor do obsahu vašeho vysílání promítáte vy?
Nejen já. To je už dáno tím, jak skládáte ten tým, s jakými lidmi spolupracujete a jak je řekněme daný světonázor vlastníkem, akcionáři a zřizovateli.

 

Jak vnímáte nástup českým miliardářů a stamilionářů do médií
Nerozumím mu, ale ať si každý dělá, co chce. Jsme svobodná země.

 

Proč si ale velmi bohatí Češi kupují vydavatelství a další média?
To je otázka pro ně. Pro mě je to opravdu záhadou. Já bych řekl, že když někdo dělá nějaký byznys, tak se má držet svého coru (jádra, pozn. red.). Můžu jenom spekulovat. Když někdo definuje svůj byznys jako zemědělství od vidlí po vidličku, tak jestli si k tomu kupuje ještě média, chce tomu svému klientovi dát k snídani, k těm koblihám, ještě nějaký obsah. Byznysový zájem je mi ale otazníkem. Stejně tak jako když se věnuje někdo energetice a třeba si koupí fotbalový klub jako hobby, tak možná má další hobby média. Lidé jsou různí.

Častá interpretace, kterou slýcháme je, že kdyby tady došlo k nějakému mocenskému boji, tak si tito bohatí podnikatelé média kupují jako možnost obrany. Myslíte si, že je možné se takto bránit a v podstatě ta média mocensky využívat?
Možné to jistě je. Ve světě i u nás vidíme spoustu takových snah. Otázka je, jestli je to efektivní. Jestli by to nešlo zařídit i jinak, než si něco kupovat pro případ, že se něco stane. Říkám, je to otázka na ty vlastníky. Já jim nerozumím, ale já nerozumím spoustě jiným věcem, takže nic se neděje. 

 

 

Záznam celého rozhovoru s ředitelem rádií Frekvence 1, Zet a Bonton Miroslavem Škodou, který připravil a moderoval člen představenstva Českého fondu půdy a bývalý ředitel Investiční společnosti České spořitelny Martin Burda, si můžete poslechnout v playeru výše.

Starší díly pořadu Zet Light si můžete přehrát ZDE.

 

Zdroj: Zet

 

 

„Nástupu českých milionářů do médií nerozumím“ říká ředitel rádia Frekvence 1 Miroslav Škoda Foto: Foto: Frekvence 1

reklama

Další články