Sníh Praha · 0°
22. 01. · Slavomír Změnit

reklama

Personalistika Zet: EVP a jeho nepostradatelnost při hledání nových zaměstnanců

EVP neboli employee value proposition představuje pro firmu nástroj, pomocí něhož lze zajistit to, s čím si zaměstnavatele lidi budou spojovat. Z tohoto pohledu je důležité učinit strategické rozhodnutí například v oblastech kariéra, benefity, odměňování, work-life balance atak dále. Prezident slovenské asociace HR s názvem HRComm Branislav Vargic v pořadu Personalistika Zet říká, že je zapotřebí se zaměřit na jednu oblast. Pokud poté zaměstnancům naslibujete hory doly, tak to nepřinese nic dobrého. Pořadem na rádiu Zet provázejí konzultanti moderního HR Jiří Landovský a Štěpán Bartyzal.

Další díly pořadu

EVP není aktivitou, jež musí vycházet výhradně z HR. Jde o oblast, na níž by se měl rovněž podílet vrcholný management včetně generálního ředitele. Zaprvé je tedy důležité určit, jak bude vypadat složení projektového týmu.

Společnost by se podle Vargice měla nadále zaměřit na existující data. „Bavíme se principiálně o různých engagement průzkumech, o průzkumech spokojenosti atak dále. V těch průzkumech ale podle mě chybí jeden aspekt a ten je, co je pro zaměstnance důležité. V momentu, kdybychom si na pomyslnou osu x y zadali na jednu spokojenost a na druhou důležitost, tak se dostáváme úplně k jinému obrázku o tom, na čem si lidé firmy váží. To je první velká věc – analyzovat data, která již existují,“ řekl Vargic na rádiu Zet.

Dalším zásadním krokem je pak zaměření se na to, čím chce firma být a na co ve skutečnosti vůbec má. Společnost se tak může rozhodnout, že se zaměří na oblast benefitů, odměňování a work-life balance. V tom případě si musí ale uvědomit, že ji to bude něco stát.

„Podle mě není nic horšího v případě EVP jako nadefinování EVP, které nedokážu splnit. Přijdou nový kandidáti, které přilákám na to, že takový jako firma jsme, ale potom slib, který jsem jim dal, nesplníme. Frustrace a zklamání je poté to nejhorší, co se může stát. Zaprvé člověk odejde, ale zadruhé co je horší, že na trhu začne vyprávět o tom, že jste jen pozlátko,“ sdělil Vargic.

Pokud se tak zaměříte pořádně na jednu oblast a tu pak zaměstnancům splníte na sto procent, tak se vyhnete nepříjemnostem spojených se zástupem slibů, které nejste schopni splnit.

 

 

Pořad Personalistika Zet připravují a moderují konzultanti moderního HR Jiří Landovský a Štěpán Bartyzal. Pravidelný pořad rádia Zet o moderních trendech v HR je určený pro personalisty i pro firmy.

Celý pořad si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

Personalistika Zet: EVP a jeho nepostradatelnost při hledání nových zaměstnanců Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Gazpromu klesl ve druhém čtvrtletí zisk o 80 %

    Byznys ·

    Ruské plynárenské společnosti Gazprom se snížil ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 80 % na 48 miliard rublů (17,8 miliardy korun). Propad způsobil vývoj směnných kurzů, …

  2. Texas stále čelí záplavám, obětí přibývá

    Společnost ·

    Americký stát Texas i nadále bojuje se záplavami, jež způsobila bouře Harvey. Množí se zprávy o obětech, server BBC již například informuje o nejméně devíti úmrtích so…