skoro zataženo Praha · 15°
21. 09. · Matouš Změnit

reklama

Personalistika Zet: Firma by měla na sociálních sítích pracovat na budování své image

Facebook i jiné sociální sítě jsou dnes neoddělitelnou součástí běžného života. Efektivně je proto může využít jakákoliv firma pro získání nových talentů. Není to ale o tom, vyvěsit na sociální sítě obyčejné inzeráty. Podle HR managera ze společnosti STRV Matěje Matolína je to hlavně o budování firemní image. Při hledání práce totiž člověk postupuje podobně jako při hledání ideálního hotelu, říká v pořadu Personalistika Zet.

Mohlo by vás zajímat

Společnost může podle Matolína v HR využívat sociální sítě ke dvěma účelům. Buď je použije jako nástroj k tomu, aby mluvila ke kandidátům, anebo kandidáty na sítích sama aktivně vyhledává. „Můžeme využít toho, že tam lidé o sobě nechávají dost informací. I z toho, co mají vyplněné v profilu, můžeme poznat, kam chodí, co je zajímá, co sledují a to můžeme využít při oslovování konkrétních lidí,“ vysvětlil Matolín.

Matolín nicméně upozorňuje na způsob oslovování kandidátů přes sociální sítě. Sociální sítě jako Facebook podle něj nejsou místem, kam vyvěsit standardní pracovní inzerát. „To je věc, která tam prakticky nefunguje,“ řekl. Pro tento typ informací tam uživatelé totiž primárně nechodí. Zajímá je zejména zábava. V tomto případě by se tedy firmy měly soustředit na budování své image na sociálních sítích. „Ukazovat, jaká firma ve skutečnosti je, co je tam za lidi, co dělají, jak se baví, jak to u nich vypadá. To je to, co my chceme na sociálních sítích vidět. Trochu vidět za oponu,“ uvedl příklady.

K samotnému budování značky firmy ale mohou přispívat i samotní zaměstnanci, kteří by dodávali autentické informace. Právě to je podle Matolína věc, která potenciálního uchazeče zaujme. Hledání práce přitom přirovnal k hledání hotelu. „Také se nespokojí pouze s tím, co má hotel na svých webovkách, ale jde na TripAdviser, na Facebook. Chce vidět fotky, které tam nafotili hosté před ním, jaké píší recenze. Při hledání práce je to teď dost podobné,“ řekl.

Sílu Facebooku se tak podle něj nevyplácí ignorovat, ten má totiž v dnešním světě skutečně skoro každý. „Twitter má výrazně méně uživatelů v Čechách, ale je hodně rozšířený v IT komunitě,“ řekl Matolín s tím, že IT firmy se při hledání kandidátů mohou soustředit právě na něj. Instagram by pak mohl být zdrojem kandidátů pro kreativní firmy.

 

 

Pořad Personalistika Zet připravují a moderují konzultanti moderního HR Jiří Landovský a Štěpán Bartyzal. Pravidelný pořad rádia Zet o moderních trendech v HR je určený pro personalisty i pro firmy.

Celý pořad si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

 

Personalistika Zet: Firma by měla na sociálních sítích pracovat na budování své image Foto: Bloomicon / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Kampaň vodky Smirnoff si střílí z Trumpa

    Byznys ·

    Americký prezident Donald Trump stále čelí obvinění z napojení na Rusko během listopadových voleb. Celou kauzu se přitom rozhodla využít světoznámá značka vodky Smirno…