skoro zataženo Praha · 15°
21. 09. · Matouš Změnit

reklama

Přestává být Facebook pro nejmladší generaci "in"?

Poprvé během existence Facebooku se má napřesrok snížit počet jeho uživatelů mezi teenagery. Předpověděla to uznávaná analytická společnost eMarketer. Mladí inklinují spíš ke Snapchatu a Instagramu, tzn. vyhovuje jim jednodušší funkcionalita, méně reklamy a neukládání historie komunikace.

Mohlo by vás zajímat

Je třeba dodat, že to neznamená, že by se měl Facebook otřást v základech. To ani omylem. Podle serveru Statista má Zuckerbergova síť více než dvě miliardy uživatelů měsíčně. A očekává se, že v celkových číslech bude stále růst. Nicméně pro mladší generaci už nemusí být tím "top" produktem. 

"Současní „náctiletí“ z takzvané generace Z se narodili do éry internetu. Je pro ně nejpřirozenější využívat jeho zkratkovitost, dostupnost všeho na pár kliknutí. Jsou tak těmi prvními, jimž připadá Facebook těžkopádný, komplikovaný, prostě „pro starý“. Preferují přímočařejší komunikaci, ideálně jen prostřednictvím fotografií s krátkými komentáři", jmenuje některý z důvodů menší obliby Facebooku u mladé generace Martin Petrášek, analytik e-commerce ze společnosti FG Forrest. 

Teenageři proto více inklinují ke Snapchatu nebo Instagramu. Láká je právě přímočarost, větší pružnost, jednoduchost. U Snapchatu také to, že za sebou nezanechávají žádnou digitální stopu. Fotografie a videa, které mezi sebou mladí sdílí, se nikde neukládají, a v několika sekundách mizí. 

A podle Petráška existuje i další důvod, proč se nejmladší generace s Facebookem tolik nemiluje a upřednostňuje třeba právě Snapchat. 

"Facebook je čím dál „prošpikovanější“ reklamou, vymýšlí čím dál účinnější formáty, zatímco Snapchat dosud nenašel způsob, jak vydělávat. Generuje čím dál vyšší ztrátu. To ale jeho uživatelům nevadí, výdělečný ostatně není ani Twitter a jiné oblíbené služby. Je to paradox: nejnovějším sociálním médiím pomáhá k oblibě právě to, že dosud nenašli způsob, jak vydělávat. Neotravují uživatele takovým množstvím reklamy jako jejich úspěšnější konkurenti. Ovšem jakmile začnou vydělávat, mohou se začít strachovat, že nejmladší uživatelé zase přejdou k někomu novému". 

Čísla Petráškova slova stvrzují. Čtvrtletní výsledky společnosti Snap, která Snapchat provozuje, ukázaly, že její tržby i počet uživatelů rostou pomaleji, než se očekávalo. Snap sice zvýšil příjmy o sto milionů na 182 milionů dolarů, ztráta firmy však narostla na 443 milionů dolarů z loňských 116. 

 

Zdroj: ZET

 

Přestává být Facebook pro nejmladší generaci "in"? Foto: Shutterstock

reklama

Další články

  1. Harvey v Texasu způsobil smrt i rozsáhlé záplavy

    Společnost ·

    Americký stát Texas o víkendu zasáhl hurikán Harvey, který způsobil nejméně dvě úmrtí. Hurikán již během soboty zeslábl v pouhou tropickou bouři, Texas se ale nadále p…

  2. Harvey si vyžádal v Texasu už dvě oběti

    Společnost ·

    Hurikán Harvey, který se v sobotu už změnil v tropickou bouři, si v americkém státě Texas vyžádal nejméně dvě oběti a 14 osob bylo zraněno. Na 300.000 lidí se ocitlo b…