Zataženo Praha · 6°
23. 01. · Zdeněk Změnit

reklama

Servery jako Booking.com komplikují komunikaci mezi hotely a klienty, říká hoteliér J. Gajdošík

Dobrý hotel dělá to, co se při příjezdu na dovolenou odehraje na recepci, říká spolumajitel a generální ředitel sítě hotelů Asten Hotels Jiří Gajdošík. Podle něj jde o to, aby na recepci hosta čekal někdo, kdo ví, jaký host přijel a co bude v daném místě dělat. Právě o to se má podle Gajdošíka dobrý hotel zajímat ještě před příjezdem každého hosta. Tuto komunikaci mezi hotely a zákazníky ale v poslední době čím dál více komplikují nazávislé internetové rezervační systémy jako je Booking.com, řekl Gajdošík na rádiu Zet v pravidelném pořadu Zet Light.

Další díly pořadu

Představte si, že přijedete někam v cizí zemi na dovolenou a ubytujete se v hotelu. Čeho si všímáte jako první?

Já osobně si všímám nejvíc toho, co se mi stane na recepci. Jestli tam na mě někdo čeká a jestli ví, kdo a proč přijel. To vše se vlastně odehrává už předem, ještě než do daného hotelu jedete na dovolenou. To znamená, že už dopředu s vámi hotel dobře komunikuje a zjišťuje si o vás informace. Úplně nejkrásnější je, když chcete překvapit svoji manželku, vezmete ji na nějaký výlet a ten hotel si vaší rezervace všimne a hned na začátku se vás zeptá, proč tam vlastně jedete a dá vám velkou šanci na to, aby mohl připravit to, co potřebujete.

Zmínil jste rezervaci hotelu. Tu ale v poslední době proměnily takové služby jako Booking.com nebo Airbnb. Jsou to vaši přátelé, nepřátelé nebo respektovaní konkurenti?

Myslím, že jsou to velmi velcí nepřátelé, ale velmi velmi respektovaní nepřátelé.

Služeb Booking.com nepochybně jako hotel využíváte. Jak se na tuto službu díváte očima hoteliéra?

Dívám se na ní jako na fantasticky propracovanou službu, který je velmi příjemná ke klientovi. Nicméně my hoteliéři se snažíme aby lidé dělali rezervace přímo s námi. Nejen, že tím ušetříme peníze na různých provizích, ale když si jako klient budete rezervovat napřímo, tak hotel na vás má kontakt. Cokoliv se bude dít, budete například potřebovat nějaké věci zařídit, tak jste v těch posledních rukách. Už tam nejsou žádné mezikroky a komunikujete přímo s tím hotelem. V neposlední řadě, když se přidělují v hotelu pokoje, tak ti hosté, kteří jdou napřímo, vždy dostanou ten nejlepší. 

Při své práci hodně cestujete. Máte nějaký hoteliérsky-cestovatelský sen?

Během svých cest jsem několikrát navštívil hotel Bellagio v Las Vegas. Ten hotel má nějakých 7 800 pokojů a zaměstnává 10 tisíc lidí. Check in a check out, tedy fáze, kdy se přihlašujete nebo odhlašujete z hotelu, běží neskutečně rychle, neskutečně profesionálně. Bydlíte v pokoji 6 435 a objednáte si room service a dostanete ho za 15 minut v excelentní kvalitě. Mým velkým snem by bylo podívat se do zázemí.

 

Článek obsahuje pouze část rozhovoru z aktuálního dílu pořadu Zet Light.

Záznam celého rozhovoru s generálním ředitelem sítě hotelů Asten Hotels Jiřím Gajdošíkem, který připravil a moderoval člen představenstva Českého fondu půdy a bývalý ředitel Investiční společnosti České spořitelny Martin Burda, si můžete poslechnout v playeru výše.

Starší díly pořadu Zet Light najdete ZDE.

 

Zdroj: Zet

 

· Zdroj: Archiv Jiřího Gajdošíka

Servery jako Booking.com komplikují komunikaci mezi hotely a klienty, říká hoteliér J. Gajdošík Foto: Archiv Jiřího Gajdošíka

reklama

Další články

  1. Twitter propustí osm procent svých zaměstnanců

    Byznys ·

    Americká internetová společnost Twitter propustí až 336 zaměstnanců, což představuje zhruba osm procent její pracovní síly. Společnost to uvedla v dnešním sdělení. Pro…

  2. Amazon spustil obchod s rukodělnými výrobky

    Byznys ·

    Americký internetový obchod Amazon minulý týden spustil online obchod s ručně vyráběným zbožím. Zatím v něm nabízí asi 80 tisíc výrobků od pěti tisíc prodejců z 60 zem…