oblačno Praha · 10°
29. 04. · Robert Změnit

reklama

„Současný sport by se bez reklamy určitě neobešel,“ říká ředitel Sport Invest Group

V České republice je sport značně podfinancovaný. I s ohledem na to by se podle výkonného ředitele Sport Invest Group Davida Trávníčka sport rozhodně neobešel bez pomoci reklamy. To platí i ve světovém měřítku. Nemyslitelné si je bez reklamy představit velké sportovní akce, jako jsou olympiády, fotbalové nebo tenisové turnaje. 

Mohlo by vás zajímat

Pro využití reklamy jsou podle Trávníčka logicky nejatraktivnější sporty, které lákají nejvíce fanoušků. Z tohoto pohledu je celosvětově nejvíce sledovaným sportem fotbal. Z tohoto důvodu je nejatraktivnější i pro samotnou reklamu. „Nicméně se může lišit podle kontinentů. V Americe mu konkuruje NFL, případně basketbal, baseball nebo některé další dílčí události. V Evropě je to jednoznačně fotbalová Champions League nebo Mistrovství Evropy ve fotbale tedy UEFA Euro,“ řekl Trávníček na rádiu Zet.

Všechny ostatní události jsou chudšími příbuznými těchto sportů. I tak ale uspokojují firmy, které si nemohou dovolit sponzorovat největší světové akce.

Těžko dosažitelnou událost představuje ale rozhodně finále Národní ligy amerického fotbalu (NFL). Jde o veřejně známý Super Bowl, který mimo sportovní zážitek symbolizuje i zajímavou příležitost pro sponzory. Ti mohou v rámci přestávek za horentní sumy představit své služby nebo produkty. 

„Jednou věcí je sponzoring a partneři, kteří jsou asociováni s tou událostí. To znamená, že jsou vidět na té akci. Druhou věcí je reklama. Samozřejmě Super Bowl je extrémně sledovaná akce. Partneři, kteří jsou místy vidět a platí dlouhodobé smlouvy a velice vysoké částky, získávají vizibilitu v rámci umístění log. Reklama, kterou televize tlačí do reklamních přestávek, je samozřejmě věc druhá,“ uvedl Trávníček.

Příkladem legendární reklamy je rozhodně spot společnosti Apple z roku 1984 představující nový počítač Macintosh. Vypovídající je sama o sobě zkutečnost, že reklamu režíroval světoznámý režisér Ridley Scott.

Je zapotřebí si ale uvědomit, že televizní stanice platí za práva k odvysílání přenosu horentní sumy. Tyto částky se poté přesouvají na samotné obchodní partnery, kteří si musí zaplatit reklamní prostor. „V okamžiku, kdy jde o nejsledovanější sportovní událost v Americe a Amerika je po Číně největší obchodní trh, tak samozřejmě cena směrem na inzerenty musí být obrovská,“ sdělil Trávníček.

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s výkonným ředitelem Sport Invest Group Davidem Trávníčkem. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

Zdroj: Zet

„Současný sport by se bez reklamy určitě neobešel,“ říká ředitel Sport Invest Group Foto: Leonard Zhukovsky / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Čína jako ohromná manufaktura na automobily

    Byznys ·

    Čína je vůdčí mocností v množství vyrobených automobilů. Velkou část těchto vozidel vyrábí rovněž velcí globální hráči včetně automobilového giganta Volkswagenu. Nejvě…