skoro jasno Praha · 22°
23. 08. · Sandra Změnit

reklama

Tržní okénko: Mladí lidé se chtějí svou prací pochlubit, to staví nové nároky na firmy

Váhy na trhu práce se po krizovém období daly znovu do pohybu. Zvláště z hlediska absolventů a jejich prvních pracovních zkušeností. Podle vydavatele studentského časopisu a podnikatele Adama Kožely se mladí lidé dnes chtějí i díky sociálním sítím pochlubit svou prací a identifikovat se se zaměstnavatelem. To má za následek, že firmy musí být mnohem více slyšet a chodit absolventům naproti.

Další díly pořadu

V době finanční krize po roce 2008 vrcholil počet vysokoškoláků. V souvislosti se zhoršující se situaci na trhu práce jich však velmi málo našlo uplatnění. Kvůli krizi totiž firmy nenabíraly tolik nových zaměstnanců, jak tomu je dnes. „Kolem roku 2009, 2010, 2011 stačilo firmám otevřít dveře a říct: ‚Jsme tadyʼ a ti studenti přicházeli, protože studentů i absolventů bylo poměrně hodně,“ řekl v pořadu Tržní okénko Kožela.

Od roku 2013 se ale situace změnila. Vývoj je od té doby po současnost pro firmy velmi obtížný. Kvůli slabším populačním ročníkům výrazně ubývá počet studentů a absolventů a tedy i pracovních uchazečů. Zároveň mají na sebe vzájemně firmy a uchazeči obrovské požadavky. Firmám se daří a chtějí tak nabírat schopné zaměstnance a absolventi se nyní orientují více na to, aby jim práce vyhovovala. „Člověk se chce daleko více se zaměstnavatelem identifikovat a díky tomu i ty firmy musí víc a víc komunikovat o tom, co dělají, proč to dělají, kdo to u nich dělá, jak to dělají a co případně mohou mladým lidem nabídnout,“ řekl Kožela.

Neznamená to však, že by studenti nyní upřednostňovali startupy před prací v korporátech nebo státní správě. „Je velmi ošemetné jakkoliv studenty generalizovat, protože ta studentská populace se rozpíná od lidí, kteří chtějí podnikat a nést stoprocentní odpovědnost a riziko, až po lidi, kteří chtějí nastoupit do státní správy a tam 40 nebo 50 let stabilním a tam ve stabilním prostředí pracovat,“ řekl s tím, že se mladí lidé chtějí svou prací hlavně umět pochlubit.

    

 

 

Pořad Tržní okénko je pravidelný magazín rádia Zet. Hlavní ekonom investiční společnosti Cyrrus Lukáš Kovanda v něm se svými hosty každý čtvrtek mluví o aktuálním ekonomickém dění.

Nejnovější díl pořadu, ve kterém byl hostem Lukáše Kovandy vydavatel studentského časopisu Studenta a podnikatel Adam Kožela, si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Tržní okénko: Mladí lidé se chtějí svou prací pochlubit, to staví nové nároky na firmy Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

  1. Senát schválil týdenní otcovskou dovolenou

    Společnost ·

    Otcové získají nárok na týdenní placenou dovolenou po narození dítěte. Dobrovolní hasiči a další záchranáři budou pobírat vyšší nemocenskou. V novele o nemocenském poj…